Przybliżona historia wagonu:
● 1929 – wyprodukowany w Zakładach Ostrowieckich
● 1929 -1939 – eksploatacja na sieci PKP,
● 1939 -1944 – eksploatacja na sieci Ostbahn (Organ Kolei Rzeszy zarządzający publiczną siecią kolejową na terenach Generalnego Gubernatorstwa), przed przejściem frontu na terenie OBD Radom (Ostbahn-Betriebsdirektion Radom - Dyrekcja Radomska Ostbahn)
● 1944 – wywieziony do Zittau (Żytawa) i odstawiony,
● 1945 – przebudowa polegająca na zastąpieniu sprzęgu orczykowego sprzęgiem lejkowym i włączenie do eksploatacji na sieci Żytawskiej,
● 1960 – przeniesienie na sieć kolei wąskotorowych w Mügeln, przypisany do stacji Oschatz. Tu następuje kolejna przebudowa – dodanie wsporników hamulca Heberlein'a,
● 21 lipca 1967 – wycofanie z eksploatacji i późniejsze złomowanie.
Model, który trafił do Centrum Tradycji Hutnictwa przedstawia stan wagonu z lat 1963-65, wykonany został w skali OE (1/43,5; oryginał na rozstaw toru 750 mm).
Źródło: Centrum Tradycji Hutnictwa w Ostrowcu Świętokrzyskim