Autorzy spektaklu:
- opracowanie libretta na podstawie baśni J. Ch. Andersena pt. „Mała Syrenka”– Elżbieta Pańtak
- choreografia – Elżbieta Pańtak, Grzegorz Pańtak
- choreografia na szarfach – Ewelina Pokrzywka
- kostiumy – Małgorzata Słoniowska
- scenografia, reżyseria światła – Grzegorz Pańtak
- projekcje multimedialne – Tadeusz Nowakowsk
- muzyka – collage muzyczny (utwory twórców: Joe Hisaishi, Felix Mendelssohn, John Rowcroft, Al Hoffmann, Jerry Livingston, Mack David, George Frideric Handel, Duke Ellington, Cy Coleman,Dorothy Fields, Ottorino Respighi, Jacek Kasprowy, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig Van Beethoven, Dario Marianelli, Guy Farley ,,African Children’s Choir, Alan Menken, Howard Ashman /Dubbing: Emilian Kamiński/, Aaron James Sapp, Danny Elfman, Bob Timmons, Charlie Chaplin, Alfredo Mazzucchi, Giovanni Capurro, Beatamines & David Jach, Abel Korzeniowski, Kevin Rix, John Barry, Johann Sebastian Bach)
Dyrekcja Kieleckiego Teatru Tańca zachęca do obejrzenia spektaklu we własnych słowach:
„Szanowni Państwo,
Przedstawiamy Państwu autorską, taneczną adaptację baśni pt. Mała Syrenka Hansa Christiana Andersena. Jako liderzy prowadzący teatr tańca od wielu lat mamy przekonanie (poparte wysoką frekwencją publiczności), iż tego typu familijne spektakle stanowią ważny dla naszych mieszkańców sposób na atrakcyjne spędzanie czasu i wspólną, wielopokoleniową edukację artystyczną. Zachowując przyjętą koncepcję utrzymywania różnorodnego repertuaru w instytucji Kielecki Teatr Tańca, w którym na stałe obecne są także duże widowiska taneczno-muzyczne, podjęliśmy decyzję o wyprodukowaniu kolejnego autorskiego spektaklu o baśniowej tematyce zatytułowanego Syrenka Ariel.
.
Tym razem językiem tańca opowiadana jest historia wzajemnej miłości syreny – Ariel i człowieka – Księcia Eryka. Dzięki miłości przezwyciężają oni przeciwności losu i działania podstępnej Wiedźmy morskiej Ursuli. Król Tryton po wielu perypetiach, przekonując się o sile uczuć zakochanych, ostatecznie ofiarowuje syreniej córce ludzką postać i zgadza się na poślubienie przez nią Księcia Eryka. Ariel i Eryk pozostają na zawsze razem. Akcja rozgrywa się w podwodnym świecie, w którym spotykamy oprócz tytułowej Ariel, jej przyjaciółkę Rybkę Florkę, Kraba Sebastiana oraz wiele podwodnych postaci. Spektakl ukazuje żywotność oraz piękno podwodnego świata dzięki zastosowaniu ciekawych kompozycji choreograficznych, hybrydowych kostiumów, wielowymiarowych projekcji, dynamicznej scenografii oraz kolorowych świateł.
Sceny taneczne zrealizowane są w stylach tańca jazzowego, współczesnego i klasycznego. Postaci morskie tańczą np. swing, charleston, mambo, jazz, modern jazz wykazują się głębią różnych interpretacji i wprawną techniką wykonania. Postaci takie jak np.: Kraby, Jeżowce i Ryby kreowane w ciekawych, inspirowanych światem morskim kostiumach, brawurowo wykonują skomplikowane sekwencje ruchowe. Poruszający się po scenie statek tworzy iluzję płynięcia, a dodatkowym walorem spektaklu jest wykorzystanie w nim trików iluzjonistycznych.
Realizowanie obsady całego widowiska w formule dołączania do artystów zawodowych przygotowanej tanecznie młodzieży kształconej w Szkole Kieleckiego Teatru Tańca wynika z misji edukacyjnej KTT. Pozwala to młodym adeptom sztuki tanecznej na zdobycie praktyki scenicznej oraz spełnianie marzeń artystycznych. Tancerki i tancerze zawodowego zespołu KTT, we współpracy z amatoram,i mają szansę stawać się wzorem rozwoju tanecznej ścieżki zawodowej dla młodych adeptów sztuki. Pasja do tańca i talent są dla obu grup wspaniałym polem spotkania i kreacji, gdzie sztuka tańca i produkcja widowiska. stają się wspólną drogą I celem.
Spektakl skierowany jest do wszystkich pokoleń. Mamy nadzieję, że spotkanie publiczności z tańcem i muzyką pozostawi niezapomniane wrażenia.
Spektakl ten dedykujemy ukochanym córkom Justynie i Kalinie, które jako małe dziewczynki pasjonowały się wersją literacką i filmową tej wzruszającej historii.
Dyrekcja Kieleckiego Teatru Tańca – Elżbieta Pańtak i Grzegorz Pańtak”
Ceny biletów: Normalny 75 zł, ulgowy 35 zł.
(źrodło: KTT Kielce)