Na wystawie prezentowane są polskie znaki oraz systemy komunikacji wizualnej, które podzielone sa na trzy kategorie: znaki liternicze, obrazujące i metaforyczne. Te ostanie pojawiają się coraz rzadziej. Ekspozycja przypomina ikoniczne projekty z lat 1945–1969, przybliża historię polskiej grafiki użytkowej, a także pozwala skonfrontować dokonania nestorów projektowania z najnowszymi projektami. Wstępem do otwarcia wystawy będzie wykład kuratorów Rene Wawrzkiewicza i Patryka Hardzieja.
Pierwsza część ekspozycji jest odtworzeniem legendarnej I Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych z 1969 roku. Na wystawie odbywającej się w Związku Polskich Artystów Plastyków w Warszawie pokazano 335 projektów, m.in. znak Pekao, Mody Polskiej, CPN-u, Unitry, Domu Handlowego „Telimena”, czy inne dziś ikoniczne znaki graficzne takich twórców, jak: Ryszard Bojar, Roman Duszek, Jan Hollender, Emilia Nożko-Paprocka, Karol Śliwka, Leon Urbański. Nawiązując do tamtego wydarzenia, druga część ekspozycji przedstawia tekże 335 najnowszych znaków powstałych w latach 2000–2015. Prace zostały wybrane spośród trzech tysięcy zgłoszeń przez komisarzy wystawy — Patryka Hardzieja i Rene Wawrzkiewicza, którzy o pomoc poprosili Radę Konsultantów w składzie: Ryszard Bojar, Marta Gawin, Viktoriya Grabowska, Michał Łojewski, Katarzyna Roj i Kuba Sowiński.
- Wystawa z 1969 roku była pierwszą zbiorową ekspozycją znaków graficznych powstałych w latach 1949-1969. Prezentowano wówczas 335 logotypów. Od 1969 roku nie było podobnej zbiorowej wystawy. Ta druga, którą można oglądać w różnych polskich miastach, także w Kielcach prezentuje także 335 znaków powstałych w latach 2000-2015. Mamy tu dwa światy. Świat projektowania z lat 1949-1963 i współczesne znaki graficzne. Wystawie towarzyszy katalog - mówi kurator wystawy Rene Wawrzkiewicz.