Małgorzata Angielska – polonistka, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, instruktor terapii zajęciowej, menedżer kultury, dziennikarka. W swojej pracy logopedycznej wykorzystuje m.in. założenia metody krakowskiej i metody czytania symultaniczno-sekwencyjnego, stosowaną analizę zachowań, elementy Metody Dobrego Startu. Zajmuje się także emisją głosu. Pracuje nad korektą wad mowy, usprawnianiem funkcji poznawczych i psychorozwojowych u osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi, rzadkimi wadami genetycznymi i zaburzeniami neurorozwojowymi. Jest w trakcie kolejnych studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej – edukacji i wspomagania osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Pracuje zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i dorosłymi. Prowadzi warsztaty logopedyczne w ramach wydarzeń kulturalnych na terenie województwa świętokrzyskiego. Z zamiłowania recytatorka. W planach ma studia podyplomowe z neurologopedii klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Hubert Guza – instruktor teatralny Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach, juror i organizator wydarzeń teatralnych amatorskiego ruchu artystycznego, absolwent PWST we Wrocławiu na Wydziale Lalkarskim, kierunek: reżyseria teatru dzieci i młodzieży, reżyser i opiekun artystyczny Grupy Teatralnej ANTYRAMA, instruktor teatralny, recytator (staż ponad dwudziestoletni), laureat wielu konkursów, turniejów i festiwali recytatorskich, m.in. nagrody Grand Prix na 40. Ogólnopolskim Turnieju Recytatorskim im. Leopolda Staffa
Program warsztatów:
Celem zajęć jest kształtowanie w uczestnikach pasji do słowa mówionego oraz dbałości o kulturę wypowiedzi i bogactwo języka. Grupa zdobędzie umiejętność wystąpień przed publicznością poprzez ćwiczenia panowania nad ciałem, głosem oraz skupiania uwagi słuchacza.
W programie:
- Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe.
- Wyrażanie emocji, uczuć gestem, mimiką, ruchem.
- Ćwiczenia rozwijające wrażliwość słuchową.
- Ćwiczenia emisyjne i praca nad dykcją.
- Praca nad koncentracją.
- Scenki sytuacyjne, improwizowane.
- Praca nad tekstem literackim (analiza, interpretacja, dobór odpowiedniego repertuaru).
- Ćwiczenia z artykulacji oraz emisji głosu.
- Tworzenie spektakli poetyckich.
1. Teatr – sztuka wielotworzywowa.
2. Ćwiczenia ruchowe.
3. Ćwiczenia dykcyjne i artykulacyjne:
- językowe,
- w wymowie,
- ćwiczenia samogłoskowe,
- spółgłoski w nagłosie,
- spółgłoski w wygłosie,
- spółgłoski między samogłoskami,
- dwie spółgłoski w nagłosie,
- w akcencie.
- Dialekty dzielnicowe, dialekty ludowe, gwary a norma ogólnopolska.
- techniki oddychania,
- prawidłowe wykorzystywanie rezonatorów,
- głos – środek dający możliwość wyrażania różnych emocji.
7. Krótkie etiudy aktorskie.
8. Czytanie scenariusza.
9. Zadania aktorskie.
Uczestnicy powinni przygotować fragment tekstu (nie większy niż pół strony A4 – proza lub krótki tekst poetycki). Niewymagane opanowanie pamięciowe. Uczestnicy powinni przynieść półlitrowe, zakręcane butelki plastikowe. Podczas warsztatów obowiązuje luźny strój, w którym można swobodnie się poruszać. Czas trwania warsztatów: 9.30 - 15.00 (7 godzin dydaktycznych). Po zajęciach uczestnicy otrzymają zaświadczenia o udziale w warsztatach. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia przyjmowane są w terminie do 27 marca 2019 r.
Dodatkowych informacji o warsztatach udziela Hubert Guza (DDK WDK), nr tel.: 41 36 55 134.