W maju został oficjalnie ogłoszony początek trzynastej edycji konkursu. Kandydatów poznamy, już we wrześniu. Do tego czasu Regionalne Organizacje Turystyczne przedstawią członkom kapituły pretendentów do Certyfikatów Polskiej Organizacji Turystycznej. W tym Certyfikatu najcenniejszego – złotego. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna.
Do tej pory, zdobywcami Złotego Certyfikatu, czyli najbardziej wyjątkowe i profesjonalne atrakcje turystyczne w Polsce były: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Kanał Augustowski – Szlak Papieski, Łódzka Manufaktura, Festiwal Przystanek Woodstock, Szlak Orlich Gniazd i Szlak Architektury Drewnianej.
a) Produkt turystyczny – Wydarzenie cykliczne – charakteryzuje się dużą spójnością tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni.
b) Produkt turystyczny – Pakiet usług turystycznych - Impreza turystyczna – składa się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorów turystyki.
c) Produkt turystyczny – Obiekt – charakteryzuje się występowaniem jednej głównej atrakcji (usługi) i dodatkowo kilku usług towarzyszących skupionych w jednym miejscu (obiekcie) mający z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy
d) Produkt turystyczny – Szlak – składa się z wielu miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą, połączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą.
e) Produkt turystyczny – Obszar – wewnętrznie złożony zbiór elementów wyróżnionych ze względu na swoją konkretną lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi.