Olimpizm jest filozofią życia łączącą zrównoważony rozwój ciała, woli i umysłu. Integrując sport z kulturą i edukacją olimpizm dąży do promowania sposobu życia opartego na radości z wysiłku oraz wychowawczych wartościach dobrego przykładu i poszanowania uniwersalnych zasad etycznych.
Cele projektu to między innymi kształcenie kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji obywatelskich i kompetencji cyfrowych, wzmacnianie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej, wzrost zainteresowania historią olimpizmu polskiego, a także doskonalenie umiejętności związanych z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania i szerzenie kultury fizycznej.
W ramach projektu uruchomione zostaną inicjatywy:
Szkolna miniolimpiada - warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Efekty szkolenia: podniesienie kompetencji w zakresie metodyki nauczania poszczególnych konkurencji sportowych, przeprowadzenie miniolimpiad.
zGRAni nauczyciele" – warsztaty metodyczne z tworzenia gier edukacyjnych. Uczestnicy: nauczyciel z uczniem. „Teoria gier - od koncepcji do regulaminu". Efekty szkolenia: stworzenie koncepcjii regulaminu do tworzonej gry edukacyjnej.
„Inspiratorium plastyczne" – praktyczny przewodnik po materiałach i narzędziach do tworzenia gier. Efekty szkolenia: pogłębienie wiedzy na temat materiałów i narzędzi do tworzenia gier edukacyjnych.
„Na finiszu, na afiszu - gramy razem".Efekty szkolenia: prezentacja prototyputworzonej gry edukacyjnej.
„Udział Polaków w Letnich Igrzyskach Olimpijskich" - warsztaty dla nauczycieli. Efekty szkolenia: przygotowanie zespołów uczniowskich z klas IV—VIII szkół podstawowych do quizu.