W najnowszych pracach z 2015 i 2016 roku zapis kodu energetycznego jest równie ważny, obrazy te są jednak mniej ulotne, charakteryzuje je wzmocnienie geometrycznej formy, często także jej podwójność a raczej rozpad. Dwoistość przedstawianych struktur, które rozjeżdżają się, gonią lub dążą do połączenia (wspólnego punktu) dynamizuje kompozycje powstałe w ostatnich dwóch latach i wprowadza niepokój. Niepokój, który jest obecny we wszystkich pracach, zarówno tych z serii „en.” z lat 2013-2014, jak i w późniejszych, powstaje m.in. poprzez stopniowy zanik geometrycznych struktur. W obrazach z 2016 r. jest to zanik częściowy, fragmentaryczny. Oglądamy więc prace „niekompletne”, zapis chwili, moment, w którym mogą rozwinąć się w pełną formę lub całkiem zaniknąć. Kompozycje oparte na geometrycznej siatce, która staje się zarazem „siatką unerwień obrazu” ujawniają przepływy, wewnętrzne pulsacje. Tytułowa opozycja mikro-makro odnosi się do struktur, form, przestrzeni... - tak o swoich pracach mówi artystka.
Olga Ząbroń urodziła się w 1985 roku w Krakowie. Ukończyła studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jest stypendystką Athens School of Fine Arts w Grecji (2008-2009 r.). Od 2011 roku zatrudniona jest na stanowisku asystenta w Katedrze Scenografii ASP w Krakowie. W 2015 roku uzyskała stopień doktora. Zajmuje się malarstwem i instalacją przestrzenną. Brała udział w kilkudziesięciu wystawach i projektach w kraju i za granicą. Jej prace znajdują się w zbiorach Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu, Museum Jerke w Recklinghausen (Niemcy) oraz kolekcjach prywatnych w Polsce, Niemczech, Francji i Kanadzie.
Źródło: UJK