Michał Kotański jest reżyserem teatralnym, absolwentem Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Studiował również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Był asystentem najważniejszych twórców w polskim i europejskim teatrze, m.in. Andrzeja Wajdy, Krystiana Lupy, Jerzego Jarockiego, Mikołaja Grabowskiego, Jerzego Golińskiego, Achima Freyera i Dana Jemmetta. Wyreżyserował ponad dwadzieścia spektakli – od sztuk kameralnych po wieloobsadowe inscenizacje na dużych scenach, wśród nich m.in.. „Polaroidy” Marka Ravenhilla oraz „Językami mówić będą” Andrew Bovella (Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej, Kraków), „Tajemną ekstazę” Davida Hare’a (Teatr Powszechny im. Z. Hübnera, Warszawa), „Przed odejściem w stan spoczynku” Thomasa Bernharda (Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Warszawa), „Lorettę” George’a F. Walkera, „Spalenie matki” Pawła Sali (Teatr Wybrzeże, Gdańsk), „Instatnt opera. Adult crying inventory” (Expedithalle Ankerbrotfabrik, Wiedeń), „Dzieje grzechu” Stefana Żeromskiego i „Widnokrąg” Wiesława Myśliwskiego (Teatr im. S. Żeromskiego, Kielce), „Krzyżaków” Henryka Sienkiewicza oraz „Komedianta” Thomasa Bernharda (Teatr im. Wilama Horzycy, Toruń), „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” Petra Zelenki oraz „Romans” Aleksandra Ostrowskiego (Teatr im. W. Bogusławskiego, Kalisz), „Poskromienie złośnicy” Williama Szekspira oraz „Układ” Elii Kazana (Teatr Bagatela, Kraków), „Świętoszka” Moliera i „Produkt” Marka Ravenhilla (Teatr im. Stefana Jaracza, Olsztyn). Od 16 listopada 2015 roku pełni funkcję dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
Źródło: Teatr im. S. Żeromskiego
Fot. Grzegorz Gołębiowski