Na kieleckiej scenie zadebiutował jako Hajdaj w „Zagładzie eskadry” Aleksandra Kornijcuka w reżyserii Zdzisława Grywałda. Do jego ważniejszych ról należą: Osip w „Rewizorze” Mikołaja Gogola (1967), Staszek w „Turoniu” Stefana Żeromskiego w reżyserii Ryszarda Smożewskiego (1970), Oset w „Róży” Stefana Żeromskiego w reżyserii Henryka Giżyckiego (1978), Onucy w „Krawcu” Sławomira Mrożka (1981), Gerwazy w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza w reżyserii Bogdana Augustyniaka (1982), Kapitan w „Indyku” Sławomira Mrożka w reżyserii Andrzeja Dobrowolskiego (1982), Papkin w „Zemście” Aleksandra Fredry w reżyserii Jerzego Kreczmara (1983), Jakub Szela w „Turoniu” Stefana Żeromskiego w reżyserii Bogdana Augustyniaka (1984), Ernest Kangar w „Aby podnieść różę” w reżyserii Tadeusza Byrskiego (1985), Edek w „Tangu” Sławomira Mrożka w reżyserii Andrzeja Dobrowolskiego (1985), Zalesiak w „Sułkowskim” Stefana Żeromskiego w reżyserii Bogdana Augustyniaka (1985), Horodniczy w „Rewizorze” Gogola w reżyserii Bogdana Augustyniaka (1986), Sganarel w „Don Juanie” Moliera w reżyserii Bogdana Augustyniaka (1986), Ignacy (Ojciec i Król) w „Ślubie” Witolda Gombrowicza w reżyserii Bogdana Augustyniaka (1987), Sajetan Tempe w „Szewcach” Stanisława Ignacego Witkiewicza w reżyserii Wojciecha Boratyńskiego (1992), Ojciec w „Dwóch teatrach” Jerzego Szaniawskiego w reżyserii Mariana Szczerskiego (1993), Feuerbach w „Ja, Feuerbach” Dorsta Tankreda w reżyserii Henryka Bielskiego (Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, 1993), Chermylos w „Plutos, czyli Bóg Pieniądza” w reżyserii Ryszarda Macieja Nyczki (1993), Inspektor Porterhouse w „Mayday, mayday, czyli ratuj się kto może” Ray’a Cooney’a w reżyserii Ryszarda Macieja Nyczki (1994), Cześnik w „Zemście” Aleksandra Fredry w reżyserii Piotra Szczerskiego (1994), Kazek w „Łóżko pełne cudzoziemców” Freemana Dave’a w reżyserii Jerzego Bończaka (2004), Stary w „Pijanym na cmentarzu” Marka Hłaski w reżyserii Piotra Siekluckiego (2007).
Dwukrotnie znalazł się w rankingu „Polityki” – doceniony przez Jacka Sieradzkiego za role Zachedryńskiego w „Miłości na Krymie” Sławomira Mrożka w reżyserii Piotra Szczerskiego (1994) i za Gloucestara w „Królu Learze” Williama Szekspira w reżyserii Piotra Szczerskiego (2001). Znany z filmów: „Nocleg” Feliksa Falka, „Stacja bezsenność” według prozy Piotra Wojciechowskiego, „Żeniac” Janusza Kidawy Błońskiego. Dwa razy otrzymał Nagrodę Kielc. Pięciokrotnie był laureatem plebiscytu "O Dziką Różę". Kilka miesięcy temu, w czerwcu podczas 24. Plebiscytu Publiczności został laureatem Honorowej Dzikiej Róży od kieleckich dziennikarzy; odznaczony Medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”.