§ 1
Konkurs ma charakter otwarty.
1. Do konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
- ma pełną zdolność do czynności prawnych,
- korzysta w pełni z praw publicznych,
- ukończyła studia wyższe magisterskie,
- ma co najmniej 5 letni staż pracy, w tym – 3 letni staż w instytucjach kultury lub organizacjach i podmiotach związanych z działalnością kulturalną,
- posiada doświadczenie zawodowe w zakresie funkcjonowania instytucji kultury
i problematyki współczesnego wystawiennictwa, - posiada znajomość problematyki z zakresu sztuki współczesnej i jej specyfiki,
- posiada znajomość przepisów prawnych dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, a także znajomość prawa zamówień publicznych, zagadnień z zakresu finansów publicznych oraz administracji,
- nie jest karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nie jest objęta zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 289), - legitymuje się dobrym stanem zdrowia, pozwalającym na pracę na stanowisku kierowniczym.
- wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Biura Wystaw Artystycznych (historia sztuki, kulturoznawstwo, artystyczne),
- ukończone podyplomowe studia, kursy, szkolenia związane z zarządzaniem kulturą, zasobami ludzkimi, i/lub wystawiennictwem,
- umiejętności i doświadczenie w kierowaniu zespołem i zarządzaniem projektami artystycznymi,
- predyspozycje i zdolności organizatorskie,
- doświadczenie i znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem funduszy pozabudżetowych oraz z Unii Europejskiej.
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Dyrektora BWA będzie należało:
1) kierowanie działalnością BWA i reprezentowanie go na zewnątrz,
2) realizowanie celów i zadań instytucji, a w szczególności:
a) kierowanie sprawami działalności podstawowej i administracyjnej,
b) nadzór nad majątkiem BWA,
c) przedstawianie właściwym instytucjom i organizatorowi planów rzeczowych i finansowych sprawozdań oraz wniosków inwestycyjnych,
d) wydawanie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wewnętrznych,
e) sprawowanie nadzoru nad kontrolą wewnętrzną,
f) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami BWA oraz podejmowanie decyzji wynikających ze stosunku pracy,
g) stwarzanie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
1. Kandydat, o którym mowa w § 2 Zarządzenia, składa wniosek o przystąpienie do konkursu.
2. Wniosek wymieniony w ust. 1 zawiera:
- pisemną motywację dotyczącą kandydowania na stanowisko Dyrektora,
- życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej,
- czytelny podpis kandydata,
- pisemne opracowanie koncepcji programowej, organizacyjnej i finansowej zarządzania instytucją na okres trzech sezonów artystycznych,
- kwestionariusz osobowy z fotografią,
- kserokopie dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz kursów kwalifikacyjnych lub innych form kształcenia,
- kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
- aktualne zaświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku kierowniczym,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni
z praw publicznych, - oświadczenia lub zaświadczenia o niekaralności oraz oświadczenie,
że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne, - oświadczenie, ze kandydat nie jest objęty zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
(Dz. U. z 2021 r., poz. 289), - oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781).
5. Wszystkie strony złożonej aplikacji powinny być wyraźnie ponumerowane.
6. Kandydaci na stanowisko Dyrektora mogą zapoznać się z warunkami organizacyjno-finansowymi funkcjonowania BWA, w tym jego planami finansowymi i rzeczowymi na okresy po rozstrzygnięciu konkursu oraz inne ogólne informacje na temat działalności BWA w jego siedzibie w Kielcach przy
ul. Kapitulnej 2, po uprzednim umówieniu telefonicznym w godz. 9.00-15.00, tel. (41) 36 76 447.
1. Wniosek oraz wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego, adresem poczty elektronicznej oraz dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Kielcach”, w ciągu 30 dni od daty ukazania się ogłoszenia.
2. Wniosek oraz wymagane dokumenty powinny być złożone w kancelarii Urzędu Miasta Kielce:
25-303 Kielce, ul. Rynek 1, w godzinach 7.30 - 15.30 lub przesłany na adres: Urząd Miasta Kielce, Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, 25-659 Kielce, ul. Strycharska 6.
3. W przypadku wniosku nadesłanego drogą pocztową rozpatrywane będą wyłącznie wnioski, które Miasto otrzyma w terminie 32 dni od daty ukazania się ostatniego ogłoszenia, przy czym decyduje data stempla pocztowego.
O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie i telefonicznie.
Kandydat wyłoniony w konkursie zostanie zatrudniony na stanowisku Dyrektora na podstawie powołania na okres trzech lat, to jest od 1.03.2022 r. do 28.02.2025 r., na warunkach wskazanych przez Prezydenta Miasta Kielce.
- Przewidywany termin rozpatrzenia ofert – 15 stycznia 2022 r.
- Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – 21 lutego 2022 r.
Źródło: Urząd Miasta Kielce-Wydział Edukacji, Kultury i Sportu.