W słuchowisku nie zabraknie piłkarskich emocji zarejestrowanych na teatralnej murawie, ale też ważnych dla młodych widzów problemów, jak dążenie do osiągnięcia celu, spełnianie marzeń, osiąganie indywidualnych sukcesów, drużynowość, szacunek do partnerów i konkurentów, ustalanie i respektowanie reguł gry. Co ciekawe w sztuce bohaterkami są trzy dziewczyny, czyli aktorki: Anna Domalewska, Ewa Lubacz i Jolanta Kęćko, którym towarzyszy też @Trenerka - Agata Sobota i @Zlatan- Andrzej Kuba Sielski. Muzykę skomponował Miłosz Sienkiewicz, za realizację dźwięku odpowiada Wojciech Niebelski, a realizację obrazu – Bartek Warzecha.
Serdecznie polecamy słuchowisko Tomasza Kaczorowskiego, zachęcając też do śledzenia kolejnych internetowych przedsięwzięć teatru „Kubuś” w ramach projektu „Sztuk! Sztuk! To puka sztuka dla dzieci (w sieci!)”. W planie są jeszcze trzy teatralne realizacje online, czyli „Wielki Buzz Grow” (19 września), „Królowa Ś” (3 października), „Perły i Szczypaki” (17 października).
Za tydzień kielecki teatr lalek startuje również z tegoroczną, wyjątkową edycją Wakacyjnego Festiwalu Sztuki dla Dzieci i Młodzieży Hurra! Art!, zapraszając widzów na plenerowe wydarzenia teatralne na ulicach Kielc oraz przed monitory. Tym razem, tak lubiane przez kielczan, bezpłatne warsztaty w ramach Hurra! Art! odbędą się na platformie Zoom. A zatem nie ma nudy w wakacje! Więcej szczegółów o naszych najbliższych propozycjach jest dostępnych na stronie: www.teatrkubus.pl
Słuchowisko adresowane jest dla odbiorców w wieku od 12 lat.
Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.
"Sztuk! Sztuk! To puka sztuka dla dzieci!" jest autorskim pomysłem Teatru Lalki i Aktora "Kubuś" zapoczątkowanym w 2016 r. Do chwili obecnej w ramach tego projektu TLiA "Kubuś" zainscenizował na deskach teatru ponad siedem czytań sztuk wyróżniających się formą i treścią, które są skierowane do dzieci .
Internetowe inscenizowane czytania projektu "Sztuk! Sztuk! To puka sztuka dla dzieci! (w sieci!)" w 2020 roku będą się różniły od tych z lat poprzednich nie tylko formą komunikacji, między widzem a odbiorcą (strona internetowa, media społecznościowe), ale też metodą pracy nad samymi czytaniami. W trakcie montażu nagranego materiału realizatorzy obrazu wykorzystają między innymi animację 2D (grafiki do nich zaprojektują scenografowie), technikę kluczowania, a także drobne elementy efektów specjalnych. Niektóre czytania przyjmą formę słuchowisk („z czuba albo #byćjakzlatanibrahimović”), inne zaś nawiązują formalnie do teatru telewizji („Królowa Ś.”)