Przedstawienie będzie poruszało temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu, jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które przechwytują nas w drodze do celu kierując na inne tory. Twórca choreografii stawia pytania: "Czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić?".
Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka - spektakl zostanie zbudowany w oparciu o idee i marzenia samych tancerzy, przez co będzie autentyczny, organiczny w komunikacji. Obrazami choreograficznymi przedstawiona będzie determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoli zaprezentować koloryt i dualność osobowości człowieka. Pokaże proces wchodzenia w relacje w tłumie z uważnością by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji - choć trudno, warto wytrwać! Dla zrównoważenia emocji spektakl będzie zawierał także element humorystyczny, który powstanie w oparciu o zadania improwizacji.
Choreografia - Wojciech Mochniej
Asystent choreografa - Odessa Johnston
Muzyka - Wojciech Frycz
Projekty kostiumów - Kinga Naszkiewicz
Scenografia - Maciej Miernik
Reżyseria światła - Grzegorz Pańtak
„Stalking Paradise”
Spektakl pod kierunkiem norwesko-estońskiego duetu choreografów Roosna i Flak, w którym tancerze Lubelskiego Teatru Tańca oraz Pracowni Fizycznej z Łodzi wspólnie poszukują odpowiedzi na pytania o wiarę. W co wierzymy? Dlaczego wierzymy w to, co robimy? Dlaczego tak trudno jest pogodzić ze sobą różne przekonania? Rozmaite elementy wiary poddane są analizie w spektaklu, zarówno poprzez ruch, jak i dźwięk oraz tekst: dogmatyzm, płynność, zmiana, stabilność, adaptacja. Na jakiej podstawie podejmujemy nasze decyzje? Podejmujemy działania aby wypełnić społeczne oczekiwania czy
raczej kierując się przede wszystkim własnymi przekonaniami? Jak rozpoznajemy różnicę pomiędzy tymi dwiema opcjami – czy w ogóle istnieje między nimi jakaś istotna różnica?
Koncepcja i choreografia - Külli Roosna, Kenneth Flak
Taniec: Beata Mysiak, Anna Żak , Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń/ Lubelski Teatr Tańca, Aleksandra Łaba, Wojciech Łaba/ Pracownia Fizyczna
Muzyka i wideo - Kenneth Flak
Światło - Grzegorz Polak
Realizacja dźwiękowa - Dariusz Kociński
Produkcja - Centrum Kultury w Lublinie, Instytut Muzyki i Tańca
Spektakl „Stalking Paradise” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu "Zamówienia choreograficzne 2014".
Źródło: KTT