"Treściowa zawartość tygodników opinii sygnalizuje zjawiska społeczne. Toczące się na ich łamach kampanie publicystyczne zazwyczaj wynikają z realnych problemów społecznych. Zatrudnieni w nich dziennikarze stanowią elitę swego zawodu. Mają także istotny wpływ na praktyczne uczenie dziennikarstwa. Stanowią wzór, do którego dążą lub z którym porównują się adepci tego zawodu. Redakcje tygodników opinii zaczęły dywersyfikować swój produkt. Jego papierowa wersja z biegiem czasu traci na znaczeniu zastępowana zróżnicowanymi cenowo pakietami dostępu do baz danych (artykułów, analiz, itp.) wytworzonych przez poszczególne redakcje." - prof dr hab. Tomasz Mielczarek
Prof dr hab. Tomasz Mielczarek - historyk i prasoznawca, specjalizujący się w badaniu współczesnego polskiego systemu medialnego. Wicedyrektor do spraw naukowych Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Spotkanie odbędzie się 15 listopada o godzinie 17.00.