Piątek, 26 grudnia 2025 - Dionizego, Kaliksta, Szczepana

Sponsoring w kulturze A A A

Program:

1. Sponsoring jako element marketingu, Public Relations i społecznej odpowiedzialności biznesu.
2. Formy współpracy sektora prywatnego z instytucjami kultury.
3. Sponsoring kultury w praktyce:

    - Jak odszukać sponsorów - budowanie bazy potencjalnych sponsorów, odpowiednie dopasowanie do potrzeb / warsztat
    - Przygotowanie pakietu sponsorskiego: od oferty po umowę / warsztat
    - Skuteczne prezentacje projektów: wideo i prezentacje multimedialne, info prasowe, infografiki, itd / warsztat
    - Zasady komunikacji, mowa ciała, tajemnice udanego spotkania
    - Spotkanie biznesowe / warsztaty
    - Jak nie stracić sponsora, którego już się ma

4. Prawne i podatkowe aspekty sponsoringu
5. Dobre praktyki i przykładowe działania wokół sponsoringu.
 
Cele szkolenia:

   - Świadomość, że kultura nie może wstydzić się sponsorów.
   - Uświadomienie znaczenia i pozycji sponsoringu w strategii komunikacji, misji instytucji.
   - Omówienie sytuacji sponsoringu kultury w Polsce.
  -  Scharakteryzowanie kręgów i rodzajów potencjalnych sponsorów
    i szczegółowe omówienie poszczególnych rodzajów sponsoringu.
  -  Wiedza nt oferty i sposobów komunikacji w praktyce; zasady dobrej komunikacji biznesowej i prezentacji projektu kulturalnego.
  -  Wiedza nt planu sponsoringowego, konstrukcji oferty, umowy.
  -  Wiedza o ewaluacji działań i strategia utrzymywania długich relacji ze sponsorami.

 
Kompetencje, które zdobędzie uczestnik w wyniku szkolenia:

    - Zrozumienie istoty sponsoringu i roli sponsoringu w kontekście społecznej
    i kulturalnej odpowiedzialności biznesu oraz władzy rządowej i samorządowej.
    - Świadomość specyfiki i ograniczeń sponsoringu w sektorze kultury, z uwzględnieniem badań naukowych w tym zakresie.
    - Znajomość praktycznych narzędzi niezbędnych do podejmowania skutecznych działań zmierzających do pozyskiwania sponsorów.

 
Trenerzy:

Jarosław Jaworski
Specjalista ds. public - relations w kulturze, radiowiec, rysownik, autor tekstów i scenariuszy. Felietonista i blogger. PR manager takich festiwali jak Międzynarodowy Festiwal Filmowy Tofifest, Międzynarodowy Festiwal Operatorów Filmowych Camerimage, Spotkania Teatralne Klamra czy festiwal nowej muzyki Audiowizje. Wieloletni dziennikarz. Pracował dla RMF FM, Polskiego Radia, Życia Warszawy, Playboya, Polskiej Agencji Prasowej. prowadzący wywiady z takimi twórcami jak Krystyna Janda, Jerzy Stuhr, Janusz Gajos, Shirin Neshat, Emanuelle Seigner, Jim Sheridan. Koordynator biur prasowych instytucji publicznych: Europejska Stolica Kultury Toruń 2016, Europejska Stolica Kultury Lublin 2016, Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy. Autor książek, opracowań, strategii kulturalnych. Ma bogatą kartę działań artystycznych. Z wykształcenia i zamiłowania - muzealnik.
 
 
Dominik Pokornowski
PR manager i koordynator projektów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Pracował m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, Neuca, Exea Data Center, Arpol Motor Company. Lider wielu projektów webowych. Absolwent Filozofii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami. Od 2010 aktywny trener z zakresu komunikacji internetowej, PR-u i zarządzania projektami z dorobkiem ponad 1000 godzin szkoleniowych. Współpraca: Narodowe Centrum Kultury, Centrum Promocji Informatyki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego. Współpracował jako ekspert z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w projektach IT (e-usługi).
Informacje

    Organizator szkolenia: Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach
    Termin: 24 - 25 lutego 2016 r. / 2 dni szkoleniowe / 16 godzin
    Forma: szkolenie, warsztaty, praca w grupach, praca z komputerami, konsultacje indywidualne
    Koszt szkolenia 250 zł od osoby
    Grupa szkoleniowa: 20 - 25 osób

 
Wpłatę w wysokości 250 zł należy dokonać przelewem na nr konta bankowego: Bank PKO SA I O/Kielce 84124013721111000012497027, tytułem „szkolenie sponsoring”, do dnia 15 lutego 2016 roku. Wypełnioną kartę zgłoszeń należy przesłać do 15 lutego 2016 roku na adres mailowy: hguza@wdk-kielce.pl. Karta dostępna jest na stronie wdk-kielce.pl.  Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie w w/w terminie wpłaty na podane konto.
 
Szczegółowych informacji o szkoleniach udzielają:
Małgorzata Michałowska – Wójcik;  tel.: 607 161 881
Hubert Guza; tel.: 41 365 51 34

Źródło: WDK

„Wielka Gala Noworoczna”. Koncert Wiedeński w KCK

Już 19 stycznia w Kieleckim Centrum Kultury odbędzie się niezwykła podróż przez najbardziej...

„Fioletowa dama” w „Szklanym Domu”

W sobotę 20 grudnia o godzinie 10:00 sprzed Centrum Edukacji i Kultury "Szklany Dom" rozpocznie...

Atrakcje II Świętokrzyskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego w Kielcach

W najbliższy piątek w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach rozpocznie się II Świętokrzyski Jarmark...

31. Międzynarodowy Festiwal Piosenkarzy im. Henryka Morysa i Andrzeja Litwina

W niedzielę, 23 listopada, w sali widowiskowej Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach odbył się...

Grudzień w samorządowych instytucjach kultury

Jarmark Bożonarodzeniowy, kiermasze, warsztaty i spotkania świąteczne – m.in. takie atrakcje...

„Na szkle malowane. Cuda z Podhala” - wystawa w Muzeum Dialogu Kultur

W Muzeum Dialogu Kultur zostanie otwarta wystawa „Na szkle malowane. Cuda z Podhala”. Znajduje...

Powered by Actualizer & Heuristic
Copyright © 2014 by PIK KIELCE
Licznik odwiedzin: 72 739 848
Polityka prywatności | Mapa strony

Cookies

Ta strona korzysta z cookies, które instalowane są w Twojej przeglądarce, więcej informacji w Polityce Prywatności