Ciężko będzie znaleźć bardziej odpowiednie czy zwięzłe słowa, w których zawrze się uwielbienie i uznanie dla geniusza, niż okrzyk Viva Verdi! Hasło, które słyszalne było nie tylko wśród feerii oklasków wybrzmiewających po przedstawieniach kompozytora, ale obecne w codziennej walce o zjednoczenie Włoch pod auspicjami Wiktora Emanuela II.
I właśnie „Viva Verdi” nosi tytuł wielki i uroczysty koncert, który Teatr Muzyczny w Lublinie przy współpracy z Centrum Kulturalnym w Przemyślu zaprezentuje jesienią tego roku. Bogata twórczość Verdiego zostanie ukazana poprzez wybór najpopularniejszych i zarazem najpiękniejszych fragmentów jego oper. Usłyszymy więc już prezentowane przez Teatr Muzyczny w Lublinie w formie superwidowisk i docenione przez wielotysięczną publiczność fragmenty La Traviaty i Nabucca oraz Aidy, Don Carlosa, Rigoletta i innych.
„Viva Verdi” to hołd dla kompozytora, całego gatunku operowego oraz zaproszenie dla melomanów i sympatyków muzyki na najwyższym poziomie do wysmakowanego uczczenia urodzin artysty, który już za życia zajął honorowe miejsce w panteonie geniuszy kultury światowej.
W programie najpiękniejsze fragmenty z oper „Nabucco”, „Rigoletto”, „Aida”, „Moc przeznaczenia”. Wystąpią Halina Fulara-Duda, Dorota Dominiczak-Laskowiecka, Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak, Andrzej Wiśniewski, Tomasz Janczak, Kamil Pękala i Patrycjusz Sokołowski.
Dyrygent: Andrzej Knap
Przygotowanie Chóru Teatru Muzycznego: Agnieszka Tyrawska-Kopeć
Przygotowanie Chóru Magnificat: ks. Mieczysław Gniady
Na koncert zapraszamy w sobotę, 30 listopada, o godz. 18.00 do Sali Koncertowej Filharmonii Świętokrzyskiej. Bilety w cenie 50 i 60 zł.
Przy zakupie biletów dla grup zorganizowanych (minimum 10 osób), cena biletu wynosi 30 zł.
Program koncertu:
Część I
Nabucco
1. Uwertura
2. Tercet – Abigail, Fenena i Ismael z I aktu
3. Chór Va pensiero... z III aktu
4. Pregiera Zachariasza z II aktu
5. Aria Abigaile z II aktu
Il Trovatore
6. Chór Coro deli zingari z II aktu
7. Aria Azuceny z II aktu
8. Aria Manrico z III aktu
Rigoletto
9. Aria Gildy Caro nome… z I aktu
10. Aria Księcia La donna mobile... z III aktu
11. Kwartet – Gilda, Magdalena, Duca i Rigoletto z III aktu
Część II
Moc przeznaczenia
1. Uwertura
Don Carlos
2. Duet Don Carlosa i Rodriga z I aktu
3. Aria Eboli z IV aktu
4. Scena śmierci Posy z IV aktu
5. Aria Filipa z IV aktu
Aida
6. Uwertura
7. Aria Radamesa z I aktu
8. Duet Aidy i Amneris z II aktu
La Traviata
9. Aria Violetty z I aktu
10. Libiamo… z I aktu
Źródło:
Teatr Muzyczny w Lublinie
Filharmonia Świętokrzyska