Link do głosowania: https://questing.pl/ruszylo-glosowanie-internautow-w-konkursie-dla-instytucji-kulturalnych/.
Z jednego adresu IP można zagłosować tylko raz na 24h. Spośród 72 pomysłów zakwalifikowanych do drugiego etapu, zrealizowanych zostanie jedynie 30.
Quest pt. Tajemnica Królewskiego Strażnika ma na celu odkrywanie historii Sandomierza i Zamku Królewskiego przez pryzmat jego najcenniejszych skarbów. Bohaterem questu jest Szach Sandomierski – sympatyczny pluszak „Szaszek” lub „PluSzach”, strażnik dziedzictwa i przewodnik po muzealnych tajemnicach. Jako niezwykły świadek historii, który „pamięta” dawne czasy, dzieli się anegdotami i ciekawostkami i jednocześnie zachęca do samodzielnego odkrywania zagadek.
W zakresie prezentacji lokalnej kultury i dziedzictwa quest ma pokazać Muzeum Zamkowe w Sandomierzu jako miejsce, gdzie każda sala kryje fragment większej opowieści. „PluSzach” prowadzi uczestników po zamku, nawiązując do jego historii na przestrzeni dziejów, wskazując na powiązania między historią miasta a królewskim zamkiem. Każdy punkt na trasie związany jest z konkretnym artefaktem – od szachów sandomierskich, przez obiekty / zabytki znajdujące się w zasobach muzeum związane z historyczną ziemią sandomierską. Narracja inspirowana jest stylem powieści przygodowych, pobudza do myślenia niczym śledztwo historyczne – uczestnicy szukają tropów, rozwiązują zagadki i odkrywają jak poszczególne przedmioty łączą się w opowieść o mieście i jego mieszkańcach.
Quest ma w przystępny sposób uczyć, bawiąc i jednocześnie budując emocjonalną więź z lokalnym dziedzictwem.
Konkurs zorganizowany został przez Fundację Questingu w ramach projektu Śladami tradycji – edukacyjne questy dla młodzieży dofinansowanego ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji w ramach programu Nasze tradycje.
Jego celem jest wykorzystanie metodologii questingu do edukacji uczniów ostatnich klas szkół podstawowych (6 – 8) oraz uczniów wszystkich klas szkół ponadpodstawowych w zakresie dziedzictwa kulturowego, kultury i tradycji lokalnych.
Na podstawie konkursu zostanie wyłonionych 30 opisów tras, które Fundacja Questingu opracuje wspólnie z uczestnikami metodą warsztatową z udziałem młodzieży szkolnej. Opracowane merytorycznie i sprawdzone w terenie questy zostaną wprowadzone do bazy aplikacji mobilnej Questing – gry terenowe. Na podstawie każdego stworzonego questu odbędzie się także wydarzenie promocyjne – grywalizacja z nagrodami.
_______
Źródło: Muzeum Zamkowe w Sandomierzu
















