Wymiar etatu: 1/1.
Miejsce wykonywania pracy:
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
ul. Sienkiewicza 32
25–507 Kielce
I Obowiązkowym warunkiem przystąpienia do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach jest posiadanie następujących kwalifikacji:
- wykształcenie wyższe, co najmniej magisterskie: artystyczne, prawnicze lub ekonomiczne,
- minimum 5-letnie doświadczenie przy realizacji produkcji teatralnych lub telewizyjnych,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz.104),
- w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021, poz. 672, z 2023 poz. 1672),
- znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu zaawansowanym poświadczona certyfikatem lub oświadczeniem kandydata,
- znajomość aktów prawnych dotyczących funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu Pracy,
- złożenie w terminie kompletu wymaganych dokumentów wymienionych w pkt. IV.
II Preferowane kryteria wyboru kandydata na stanowisko dyrektora:
- doświadczenie w zakresie kierowania zespołem teatralnym nie mniejszym niż 50 osób,
- doświadczenie z zakresu pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
- ukończone studia podyplomowe, szkolenia lub kursy związane z zarządzaniem w kulturze,
- doświadczenie we współpracy z partnerami instytucjonalnymi i nieinstytucjonalnymi,
- ukończone kursy lub szkolenia z zakresu: przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, molestowaniu seksualnemu, rozwiązywania konfliktów, mediacji,
- wysokie standardy etyczne.
III Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Realizacja zadań statutowych teatru.
- Przygotowywanie i przedstawianie Organizatorowi i właściwym instytucjom planów i sprawozdań określonych właściwymi przepisami prawa.
- Zarządzanie mieniem teatru.
- Ustalanie rocznego planu rzeczowego i finansowego oraz jego zmian.
- Kontrola wewnętrzna realizowanych procesów pod kątem zgodności z przepisami prawa.
- Podejmowanie decyzji w sprawach polityki kadrowej teatru z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
- Zatwierdzanie informacji i sprawozdań rzeczowych oraz finansowych z wykonania planu i z całokształtu działalności, wydawanie zarządzeń, pism okólnych i komunikatów niezbędnych do prawidłowego działania teatru, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Organizowanie obsługi prawnej teatru.
- Nadzór i koordynacja prac związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych.
- Kierowanie bieżącą działalnością teatru.
IV Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny kandydata na stanowisko dyrektora teatru (własnoręcznie podpisany dokument).
- Pisemne opracowanie autorskiego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru w tym wizji organizacyjnej o objętości maksymalnej do 25 stron formatu A4, ze zwróceniem szczególnej uwagi na bieżące warunki finansowe instytucji i potencjał rozwojowy (własnoręcznie podpisany dokument z ponumerowanymi stronami).
- Własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy mający charakter informacyjny (załącznik nr 1 do ogłoszenia).
- Dokumenty potwierdzające doświadczenie przy tworzeniu projektów teatralnych, pracy w instytucji kultury lub organizacji pozarządowej działającej w obszarze kultury, bądź w podmiocie prowadzącym działalność gospodarczą związaną z wystawianiem przedstawień teatralnych, a także doświadczenie w zarządzaniu zespołem (wymagane koniecznie: kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentu, np.: świadectwa pracy, zaświadczenia, umowy, dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej, odpisy pełne z KRS).
- Dyplomy ukończenia studiów wyższych i ewentualnie zaświadczenia o stopniach naukowych; zaświadczenia o studiach podyplomowych lub dodatkowych kwalifikacjach (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentu).
- Dokumenty potwierdzające spełnienie preferowanych kryteriów wyboru kandydata na stanowisko dyrektora wyszczególnionych w pkt. II.
- Własnoręcznie podpisane oświadczenia stanowiące załączniki nr 2, 3 i 5 do ogłoszenia.
- Certyfikat potwierdzający znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu zaawansowanym lub własnoręcznie podpisane oświadczenie o znajomości języka obcego w stopniu zaawansowanym. Znajomość języka może być weryfikowana przez komisję konkursową podczas rozmowy z kandydatem.
- W przypadku gdy uczestnik / uczestniczka konkursu zdecyduje się wskazać w programie realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru kandydata / kandydatkę na zastępcę / zastępców dyrektora (zgodnie z §9 ust. 4 statutu teatru) należy dołączyć CV kandydata / kandydatki na zastępcę/zastępców dyrektora oraz oświadczenia, że wyraża on/ona zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego (załącznik nr 3 do ogłoszenia).
- Spis wszystkich dokumentów.
- Fotografię kandydata / kandydatki, która będzie wykorzystywana przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w celach komunikacyjnych i promocyjnych na stronie internetowej UMWŚ oraz na jego profilach społecznościowych w przypadku wyboru kandydata. Fotografię należy dostarczyć w wersji elektronicznej.
- Pamięć zewnętrzna zawierająca: skany dokumentów wskazanych w ppkt. 1–10, wersję elektroniczną 5-letniego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru w formacie doc, docx lub rtf tożsamą z podpisaną własnoręcznie wersją papierową, o której mowa w ppkt. 2) oraz fotografię, o której mowa w ppkt. 11).
- Do wniosku mogą być dołączone opinie, rekomendacje, referencje.
- Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim. Dokumenty obcojęzyczne muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
- Dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów należy opatrzyć na każdej stronie klauzulą „za zgodność z oryginałem” oraz datą i własnoręcznym podpisem.
Wszystkie strony oferty (zapisane i niezapisane) winny być oznaczone kolejnymi numerami.
Należy zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia.
V Oczekiwania Organizatora
Organizator oczekuje, że teatr będzie łączył poszanowanie tradycji teatralnego rzemiosła z poszukiwaniem nowoczesnych form scenicznych i z dbałością o wysoki poziom artystyczny. Podstawą działalności teatru powinien być repertuar wypełniony inscenizacjami literatury dramatycznej, współczesnej oraz klasycznej, polskiej i zagranicznej oraz adaptacjami dzieł literackich.
Teatr powinien zadbać o komfort i oczekiwania dotychczasowej publiczności, otwierać się także na nowych odbiorców, w tym młodych dorosłych, proponując im odpowiednie spektakle i aktywności, w tym także działania edukacyjne. Teatr powinien stwarzać warunki do wspierania i upowszechniania współczesnej dramaturgii. Liczba premier przygotowanych przez instytucję w sezonie artystycznym powinna być dostosowana do budżetu, którym dysponuje.
Repertuar teatru powinien mieć swój stały i niepowtarzalny charakter oraz prezentować dzieła autorów z całego świata. Bardzo ważnym aspektem działalności nowego dyrektora lub nowej dyrektorki powinna być troska o istnienie stabilnego zespołu, którego skład musi być efektem przyjętego profilu artystycznego i wysokości dotacji podmiotowej.
Instytucja powinna być otwarta na współpracę z innymi podmiotami.
W założeniu Organizatora teatr powinien być instytucją odpowiedzialną, posiadającą spójną misję i wizję oraz rozwijającą aktywną i świadomą publiczność, która się z nim utożsamia. Teatr powinien być przestrzenią budowania trwałych relacji opartych na szacunku i zaufaniu. Ważnym czynnikiem umożliwiającym realizację tego zadania jest aktywne wykorzystanie dostępnych kanałów komunikacji z publicznością oraz odpowiednia promocja wydarzeń i miejsca.
Teatr powinien m.in. realizować tradycje Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego lub zaproponować równie spektakularne wydarzenie oraz kontynuować plebiscyt publiczności „O dziką różę”.
Teatr powinien wykorzystywać w swojej działalności możliwości budynku, w którym się mieści, proponując w jego przestrzeni aktywności m.in. kulturalne i społeczne.
Autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru powinien wpisywać się w misję i cele Województwa Świętokrzyskiego (ze szczególnym uwzględnieniem: Strategii Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego 2030+).
Po rozstrzygnięciu konkursu na dyrektora teatru, Organizator widzi możliwość zatrudnienia w teatrze osoby wybranej w konkursie do czasu jej powołania, tak by mogła ona poznać instytucję i przygotować plany repertuarowe na pierwszy sezon artystyczny opisany w wygranej koncepcji programowej.
Komisja konkursowa, analizując autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru, zwróci szczególną uwagę na:
- koncepcję programową uwzględniającą oczekiwania Organizatora opisane w pkt. V, dostosowane do planu organizacyjno-finansowego,
- racjonalność planu organizacyjno-finansowego,
- plan działań zmierzających do zachowania i poszerzenia grona odbiorców także poprzez rejestrację spektakli oraz udostępnianie ich w wersji online / VOD,
- koncepcję komunikacyjną,
- koncepcję działań edukacyjnych,
- plan współpracy teatru z innymi podmiotami (zarówno z instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi, sektorem prywatnym, jak i Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego),
- propozycje pozyskania zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
- dobór kandydata (kandydatów) bądź kandydatki (kandydatek) na zastępcę (zastępców) bądź zastępczynię (zastępczynie) dyrektora (wskazanie oraz opisanie roli zastępcy / zastępców / zastępczyni / zastępczyń ma charakter wyłącznie informacyjny. Zaproponowana osoba / osoby nie mogą uczestniczyć w postępowaniu konkursowym).
VI Informacje dodatkowe
- Ofertę zawierającą wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego, al. IX Wieków Kielc 3, 25–516 Kielce, p. 12, lub przesłać w zamkniętej kopercie, z podaniem imienia i nazwiska oraz dopiskiem „KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA TEATRU im. Stefana Żeromskiego w Kielcach – NIE OTWIERAĆ” na adres:
al. IX Wieków Kielc 3
25–516 Kielce
Oferty muszą wpłynąć na podany adres do dnia 24 marca 2025 r. do godziny 15.30.
Kancelaria jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 do 15.30. Decyduje data wpływu dokumentów.
- Oferty, które wpłyną po terminie określonym w ppkt. 1 (pkt. VI), nie będą rozpatrywane.
- Informacji o konkursie; dokumentów i informacji, dotyczących warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania instytucji kultury, w tym jej planów finansowych i rzeczowych na okresy po rozstrzygnięciu konkursu Teatru im. Stefana Żeromskiego oraz średnim wynagrodzeniu dyrektorów instytucji kultury podległych pod Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach udziela dyrektor Departamentu Edukacji, Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Janusz Knap, tel. 41 395 10 10; e-mail: janusz.knap@sejmik.kielce.pl.
- Informacje, o których mowa w pkt VI.3, udostępniane są również drogą elektroniczną na prośbę osób zainteresowanych.
- W celu przeprowadzenia konkursu Zarząd Województwa Świętokrzyskiego powoła komisję konkursową oraz ustali szczegółowy regulamin jej pracy. Regulamin pracy komisji powołanej do wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach będzie do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
- Oferty uczestników zostaną ocenione przez komisję konkursową.
- Przez złożenie dokumentów uczestnik/uczestniczka konkursu wyraża zgodę na poddanie się procedurze konkursowej określonej w niniejszym ogłoszeniu.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów;
- II etap – rozmowa kwalifikacyjna.
VII Załączniki do ogłoszenia:
- Załącznik nr 1 – oświadczenie dla osoby ubiegającej się o stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
- Załącznik nr 2 – oświadczenia kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
- Załącznik nr 3 – zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Załącznik nr 4 – informacja dla osób ubiegających się o stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach dotycząca ochrony danych osobowych.
- Załącznik nr 5 – zgoda na udostępnienie wizerunku.
_______
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
- Dyrektor Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach zostanie powołany na okres 5 lat. Wymiar etatu: 1/1.
- Miejsce wykonywania pracy: Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, ul. Sienkiewicza 32, 25–507 Kielce.














