Niedziela, 14 grudnia 2025 - Alfreda, Izydora, Zoriny

Konkurs na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach A A A

Czwartek, 20 lutego 2025 Autor: Inga Pamuła
Zarząd Województwa Świętokrzyskiego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Zwycięzca konkursu zostanie powołany na pięcioletnią kadencję.
Dyrektor Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach zostanie powołany na okres 5 lat.
Wymiar etatu: 1/1.

Miejsce wykonywania pracy:
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach 
ul. Sienkiewicza 32
25–507 Kielce

I Obowiązkowym warunkiem przystąpienia do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach jest posiadanie następujących kwalifikacji:
  1. wykształcenie wyższe, co najmniej magisterskie: artystyczne, prawnicze lub ekonomiczne,  
  2. minimum 5-letnie doświadczenie przy realizacji produkcji teatralnych lub telewizyjnych,
  3. stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym,
  4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  5. brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz.104),
  7. w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021, poz. 672, z 2023 poz. 1672),
  8. znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu zaawansowanym poświadczona certyfikatem lub oświadczeniem kandydata,
  9. znajomość aktów prawnych dotyczących funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu Pracy,
  10. złożenie w terminie kompletu wymaganych dokumentów wymienionych w pkt. IV.

II Preferowane kryteria wyboru kandydata na stanowisko dyrektora:
  1. doświadczenie w zakresie kierowania zespołem teatralnym nie mniejszym niż 50 osób,
  2. doświadczenie z zakresu pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
  3. ukończone studia podyplomowe, szkolenia lub kursy związane z zarządzaniem w kulturze,
  4. doświadczenie we współpracy z partnerami instytucjonalnymi i nieinstytucjonalnymi,
  5. ukończone kursy lub szkolenia z zakresu: przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, molestowaniu seksualnemu, rozwiązywania konfliktów, mediacji,
  6. wysokie standardy etyczne.

III Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
  1. Realizacja zadań statutowych teatru.
  2. Przygotowywanie i przedstawianie Organizatorowi i właściwym instytucjom planów i sprawozdań określonych właściwymi przepisami prawa.
  3. Zarządzanie mieniem teatru.
  4. Ustalanie rocznego planu rzeczowego i finansowego oraz jego zmian.
  5. Kontrola wewnętrzna realizowanych procesów pod kątem zgodności z przepisami prawa.
  6. Podejmowanie decyzji w sprawach polityki kadrowej teatru z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
  7. Zatwierdzanie informacji i sprawozdań rzeczowych oraz finansowych z wykonania planu i z całokształtu działalności, wydawanie zarządzeń, pism okólnych i komunikatów niezbędnych do prawidłowego działania teatru, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. Organizowanie obsługi prawnej teatru. 
  9. Nadzór i koordynacja prac związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych.
  10. Kierowanie bieżącą działalnością teatru.

IV Wymagane dokumenty:
  1. List motywacyjny kandydata na stanowisko dyrektora teatru (własnoręcznie podpisany dokument).
  2. Pisemne opracowanie autorskiego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru w tym wizji organizacyjnej o objętości maksymalnej do 25 stron formatu A4, ze zwróceniem szczególnej uwagi na bieżące warunki finansowe instytucji i potencjał rozwojowy (własnoręcznie podpisany dokument z ponumerowanymi stronami).
  3. Własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy mający charakter informacyjny (załącznik nr 1 do ogłoszenia).
  4. Dokumenty potwierdzające doświadczenie przy tworzeniu projektów teatralnych, pracy w instytucji kultury lub organizacji pozarządowej działającej w obszarze kultury, bądź w podmiocie prowadzącym działalność gospodarczą związaną z wystawianiem przedstawień teatralnych, a także doświadczenie w zarządzaniu zespołem (wymagane koniecznie: kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentu, np.: świadectwa pracy, zaświadczenia, umowy, dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej, odpisy pełne z KRS).
  5. Dyplomy ukończenia studiów wyższych i ewentualnie zaświadczenia o stopniach naukowych; zaświadczenia o studiach podyplomowych lub dodatkowych kwalifikacjach (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentu).
  6. Dokumenty potwierdzające spełnienie preferowanych kryteriów wyboru kandydata na stanowisko dyrektora wyszczególnionych w pkt. II.
  7. Własnoręcznie podpisane oświadczenia stanowiące załączniki nr 2, 3 i 5 do ogłoszenia.
  8. Certyfikat potwierdzający znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu zaawansowanym lub własnoręcznie podpisane oświadczenie o znajomości języka obcego w stopniu zaawansowanym. Znajomość języka może być weryfikowana przez komisję konkursową podczas rozmowy z kandydatem.
  9. W przypadku gdy uczestnik / uczestniczka konkursu zdecyduje się wskazać w programie realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru kandydata / kandydatkę na zastępcę / zastępców dyrektora (zgodnie z §9 ust. 4 statutu teatru) należy dołączyć CV kandydata / kandydatki na zastępcę/zastępców dyrektora oraz oświadczenia, że wyraża on/ona zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego (załącznik nr 3 do ogłoszenia).
  10. Spis wszystkich dokumentów.
  11. Fotografię kandydata / kandydatki, która będzie wykorzystywana przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w celach komunikacyjnych i promocyjnych na stronie internetowej UMWŚ oraz na jego profilach społecznościowych w przypadku wyboru kandydata. Fotografię należy dostarczyć w wersji elektronicznej. 
  12. Pamięć zewnętrzna zawierająca: skany dokumentów wskazanych w ppkt. 1–10, wersję elektroniczną 5-letniego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru w formacie doc, docx lub rtf tożsamą z podpisaną własnoręcznie wersją papierową, o której mowa w ppkt. 2) oraz fotografię, o której mowa w ppkt. 11).
  13. Do wniosku mogą być dołączone opinie, rekomendacje, referencje.
  14. Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim. Dokumenty obcojęzyczne muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. 
  15. Dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów należy opatrzyć na każdej stronie klauzulą „za zgodność z oryginałem” oraz datą i własnoręcznym podpisem.

Wszystkie strony oferty (zapisane i niezapisane) winny być oznaczone kolejnymi numerami.
Należy zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, stanowiącą załącznik nr 4 do ogłoszenia.


V Oczekiwania Organizatora

Organizator oczekuje, że teatr będzie łączył poszanowanie tradycji teatralnego rzemiosła z poszukiwaniem nowoczesnych form scenicznych i z dbałością o wysoki poziom artystyczny. Podstawą działalności teatru powinien być repertuar wypełniony inscenizacjami literatury dramatycznej, współczesnej oraz klasycznej, polskiej i zagranicznej oraz adaptacjami dzieł literackich.
Teatr powinien zadbać o komfort i oczekiwania dotychczasowej publiczności, otwierać się także na nowych odbiorców, w tym młodych dorosłych, proponując im odpowiednie spektakle i aktywności, w tym także działania edukacyjne. Teatr powinien stwarzać warunki do wspierania i upowszechniania współczesnej dramaturgii. Liczba premier przygotowanych przez instytucję w sezonie artystycznym powinna być dostosowana do budżetu, którym dysponuje.
Repertuar teatru powinien mieć swój stały i niepowtarzalny charakter oraz prezentować dzieła autorów z całego świata. Bardzo ważnym aspektem działalności nowego dyrektora lub nowej dyrektorki powinna być troska o istnienie stabilnego zespołu, którego skład musi być efektem przyjętego profilu artystycznego i wysokości dotacji podmiotowej.
Instytucja powinna być otwarta na współpracę z innymi podmiotami.
W założeniu Organizatora teatr powinien być instytucją odpowiedzialną, posiadającą spójną misję i wizję oraz rozwijającą aktywną i świadomą publiczność, która się z nim utożsamia. Teatr powinien być przestrzenią budowania trwałych relacji opartych na szacunku i zaufaniu. Ważnym czynnikiem umożliwiającym realizację tego zadania jest aktywne wykorzystanie dostępnych kanałów komunikacji z publicznością oraz odpowiednia promocja wydarzeń i miejsca.
Teatr powinien m.in. realizować tradycje Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego lub zaproponować równie spektakularne wydarzenie oraz kontynuować plebiscyt publiczności „O dziką różę”.
Teatr powinien wykorzystywać w swojej działalności możliwości budynku, w którym się mieści, proponując w jego przestrzeni aktywności m.in. kulturalne i społeczne.  
Autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru powinien wpisywać się w misję i cele Województwa Świętokrzyskiego (ze szczególnym uwzględnieniem: Strategii Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego 2030+).
Po rozstrzygnięciu konkursu na dyrektora teatru, Organizator widzi możliwość zatrudnienia w teatrze osoby wybranej w konkursie do czasu jej powołania, tak by mogła ona poznać instytucję i przygotować plany repertuarowe na pierwszy sezon artystyczny opisany w wygranej koncepcji programowej.
Komisja konkursowa, analizując autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru, zwróci szczególną uwagę na:
  • koncepcję programową uwzględniającą oczekiwania Organizatora opisane w pkt. V, dostosowane do planu organizacyjno-finansowego,
  • racjonalność planu organizacyjno-finansowego,
  • plan działań zmierzających do zachowania i poszerzenia grona odbiorców także poprzez rejestrację spektakli oraz udostępnianie ich w wersji online / VOD,
  • koncepcję komunikacyjną,
  • koncepcję działań edukacyjnych,
  • plan współpracy teatru z innymi podmiotami (zarówno z instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi, sektorem prywatnym, jak i Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego),
  • propozycje pozyskania zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
  • dobór kandydata (kandydatów) bądź kandydatki (kandydatek) na zastępcę (zastępców) bądź zastępczynię (zastępczynie) dyrektora (wskazanie oraz opisanie roli zastępcy / zastępców / zastępczyni / zastępczyń ma charakter wyłącznie informacyjny. Zaproponowana osoba / osoby nie mogą uczestniczyć w postępowaniu konkursowym). 
W przypadku wyboru przez komisję kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego, przedstawiony przez niego / nią autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru będzie stanowił podstawę do uzgodnienia warunków organizacyjno-finansowych działalności instytucji kultury określonych umową, która będzie zawarta pomiędzy wybranym kandydatem a Organizatorem.


VI Informacje dodatkowe
  1. Ofertę zawierającą wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego, al. IX Wieków Kielc 3, 25–516 Kielce, p. 12, lub przesłać w zamkniętej kopercie, z podaniem imienia i nazwiska oraz dopiskiem „KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA TEATRU im. Stefana Żeromskiego w Kielcach – NIE OTWIERAĆ” na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3
25–516 Kielce

Oferty muszą wpłynąć na podany adres do dnia 24 marca 2025 r. do godziny 15.30.

Kancelaria jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 do 15.30. Decyduje data wpływu dokumentów. 
  1. Oferty, które wpłyną po terminie określonym w ppkt. 1 (pkt. VI), nie będą rozpatrywane.
  2. Informacji o konkursie; dokumentów i informacji, dotyczących warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania instytucji kultury, w tym jej planów finansowych i rzeczowych na okresy po rozstrzygnięciu konkursu Teatru im. Stefana Żeromskiego oraz średnim wynagrodzeniu dyrektorów instytucji kultury podległych pod Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach udziela dyrektor Departamentu Edukacji, Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Janusz Knap, tel. 41 395 10 10; e-mail: janusz.knap@sejmik.kielce.pl.
  3. Informacje, o których mowa w pkt VI.3, udostępniane są również drogą elektroniczną na prośbę osób zainteresowanych.
  4. W celu przeprowadzenia konkursu Zarząd Województwa Świętokrzyskiego powoła komisję konkursową oraz ustali szczegółowy regulamin jej pracy. Regulamin pracy komisji powołanej do wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach będzie do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
  5. Oferty uczestników zostaną ocenione przez komisję konkursową.
  6. Przez złożenie dokumentów uczestnik/uczestniczka konkursu wyraża zgodę na poddanie się procedurze konkursowej określonej w niniejszym ogłoszeniu.
  7. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
  • I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów;
  • II etap – rozmowa kwalifikacyjna.
8. Rozpatrzenie ofert nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni po upływie terminu wyznaczonego do ich składania.
9.  O zakwalifikowaniu do II etapu konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu będą powiadamiani indywidualnie.
10. Korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata w ofercie lub telefonicznie.
11. Dokumenty złożone przez kandydata, który został wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali wybrani będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia postępowania konkursowego. Jeśli nie będą odebrane przez kandydata zostaną komisyjnie zniszczone.
12. Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego, zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Teatru im. Stefana Żeromskiego oraz program jego działania w oparciu o koncepcję funkcjonowania Teatru im. Stefana Żeromskiego, o której mowa w pkt. IV.2 – zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
13. Odmowa zawarcia ww. umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora Teatru powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
14. O wynikach konkursu uczestnicy / uczestniczki zostaną poinformowani za pośrednictwem poczty elektronicznej.

VII Załączniki do ogłoszenia:
  1. Załącznik nr 1 – oświadczenie dla osoby ubiegającej się o stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
  2. Załącznik nr 2 – oświadczenia kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
  3. Załącznik nr 3 – zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
  4. Załącznik nr 4 – informacja dla osób ubiegających się o stanowisko dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach dotycząca ochrony danych osobowych.
  5. Załącznik nr 5 – zgoda na udostępnienie wizerunku.
Wymagane załaczniki do pobrania znajdują się poniżej.
_______

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
  1. Dyrektor Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach zostanie powołany na okres 5 lat. Wymiar etatu: 1/1.
  2. Miejsce wykonywania pracy: Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, ul. Sienkiewicza 32, 25–507 Kielce.

PLIKI

"Świat niekompletny" – koncert pamięci Wojtka Stachurskiego

13 grudnia (w sobotę) o godz. 18.00 w sali Kameralnej Domu Kultury "Zameczek" odbędzie się...

„Królowa Śniegu” – spektakle w listopadzie i grudniu

Kielecki Teatr Tańca zaprasza na widowisko familijne pt. „Królowa Śniegu”. Spektakl będzie można...

„Deszcz kamienny, pupile i sławojka” – wykład w Muzeum Historii Kielcach

Muzeum Historii Kielc zaprasza na wykład pt. „Deszcz kamienny, pupile i sławojka”. Prelekcję,...

„Na szkle malowane. Cuda z Podhala” - wystawa w Muzeum Dialogu Kultur

We wtorek, 16 grudnia, w Muzeum Dialogu Kultur zostanie otwarta wystawa „Na szkle malowane. Cuda...

32. Świętokrzyski Konkurs Kolęd i Pastorałek

Wojewódzki Dom Kultury im. Józefa Piłsudskiego w Kielcach zaprasza solistów, zespoły i chóry do...

Koncert jubileuszowy z okazji 90-lecia Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach (cz. 1)

15 listopada w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach odbył się koncert jubileuszowy, zorganizowany...

Atrakcje II Świętokrzyskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego w Kielcach

W najbliższy piątek w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach rozpocznie się II Świętokrzyski Jarmark...

90-lecie Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach

Jesienią 2025 r. mija 90. rocznica rozpoczęcia działalności Domu Wychowania Fizycznego i...

Powered by Actualizer & Heuristic
Copyright © 2014 by PIK KIELCE
Licznik odwiedzin: 72 471 354
Polityka prywatności | Mapa strony

Cookies

Ta strona korzysta z cookies, które instalowane są w Twojej przeglądarce, więcej informacji w Polityce Prywatności