§ 1
Konkurs ma charakter otwarty.
§ 2
1. Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Biura Wystaw Artystycznych może przystąpić osoba, która posiada kwalifikacje warunkujące dopuszczenie jej do udziału w konkursie:
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
- Wykształcenie wyższe.
- Znajomość aktów prawnych i zagadnień dotyczących funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, prawa pracy.
- Znajomość problematyki z zakresu sztuki współczesnej i jej specyfiki.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz brak prowadzonych przeciwko uczestnikowi postępowań o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104).
- Stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym.
2. Dodatkowe preferowane kwalifikacje, umiejętności i kompetencje:
- Wykształcenie wyższe z zakresu sztuk plastycznych, kulturoznawstwa, historii sztuki lub ekonomii.
- Znajomość zagadnień w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej.
- Umiejętność skutecznego zarządzania pracą zespołu.
- Umiejętność efektywnego planowania działań i organizacji pracy.
- Decyzyjność, inicjatywa w działaniu, kreatywność.
- Wysokie zdolności komunikacyjne i interpersonalne.
§ 3
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Dyrektora Biura Wystaw Artystycznych będzie należało:
- Kierowanie całokształtem działalności Biura Wystaw Artystycznych celem realizacji zadań objętych statutem instytucji, zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi procedurami.
- Zarządzanie finansami oraz mieniem instytucji.
- Reprezentowanie instytucji na zewnątrz.
- Współdziałanie z innymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb kulturalno-oświatowych społeczeństwa.
- Wydawanie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wewnętrznych.
- Podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy, a w szczególności zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Biura Wystaw Artystycznych.
- Stwarzanie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
§ 4
1. Wymagane dokumenty warunkujące dopuszczenie do udziału w konkursie:
- dane kontaktowe osoby przystępującej konkursu – numer telefonu oraz adres e-mail,
- opis przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej, w tym zakresów obowiązków związanych z zajmowanymi stanowiskami i pełnionymi funkcjami, okresie ich pełnienia, osiągnięciach zawodowych.
10. Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U.z 2019, poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
§ 5
- Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego, adresem poczty elektronicznej oraz dopiskiem: "Konkurs na stanowisko dyrektora Biura Wystaw Artystycznych w Sandomierzu" w ciągu 30 dni od daty ukazania się ogłoszenia.
- Wymagane dokumenty należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Sandomierzu przy ul. Mickiewicza 34, w godzinach 7.30–15.30.
- W przypadku dokumentów nadesłanych drogą pocztową o rozpatrywaniu decyduje data wpływu do urzędu.
- Nie dopuszcza się składania dokumentów w formie elektronicznej.
§ 6
O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie i telefonicznie.
§ 7
Kandydat wyłoniony w konkursie zostanie zatrudniony na stanowisku dyrektora na postawie powołania na okres trzech lat, tj. od 13.08.2025 r. do 12.08.2028 r., na warunkach wskazanych przez Zarząd Powiatu w Sandomierzu.
§ 8
- Przewidywany termin rozpatrzenia ofert – 12 czerwiec 2025 r.
- Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – 11 lipiec 2025 r.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu