Wystawa "Lekcja designu" to rezultat dotychczasowych działań IDK i subiektywny przegląd polskich marek, które tworzą z myślą o dzieciach. To także doskonała okazja do spotkania i konfrontacji świata najmłodszych, gdzie króluje nieograniczona wyobraźnia, ze światem projektantów kierujących się przede wszystkim logiką. Z takim wyzwaniem mierzą się w codziennej pracy twórcy, których produkty prezentowane są na wystawie. To zazwyczaj małe, rodzinne lub jednoosobowe firmy. Ich członkowie kultywują rzemieślnicze tradycje i przekazują doświadczenia z pokolenia na pokolenie, co przekłada się na jakość ich wyrobów.
Z kolei rodzice przyzwyczajeni do schematów – różowy dla dziewczynek, niebieski dla chłopców – często zapominają, że to oni sami mają wpływ na wybory i kształtowanie gustów swoich pociech. Poprzez dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich i podejmowanie odpowiedzialnych decyzji stają się bowiem wzorem dla najmłodszych. Naprzeciw rodzicom wychodzą polskie marki, produkując krótkie serie przedmiotów tworzonych ręcznie. Ich dbałość o szczegóły i jakość przeważa nad masową produkcją.
Na wystawie w IDK zaprezentowana zostanie różnorodna oferta polskich projektantów – meble, elementy wyposażenia wnętrz, dekoracje, książki, zabawki i ubrania. Stąd też podział ekspozycji na cztery działy: "Czytelnię", "Plac zabaw", "Młodą modę" i "Pokój dziecka".
Wystawę można oglądać w Galerii Głównej IDK do 18 listopada 2016 roku.
Źródło: IDK