W tym roku, z powodu sytuacji wywołanej pandemią, nie udało się zrealizować wszystkich planów. Zdecydowano się więc na najważniejsze polskie premiery ostatnich lat, oklaskiwane na światowych festiwalach. Wśród nich znajdują się m.in.: Sonata jesienna Ingmara Bergmana w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego z doskonałymi rolami Danuty Stenki i Jana Englerta (Teatr Narodowy w Warszawie), Fanny i AleksanderIngmara Bergmana w reżyserii Łukasza Kosa (Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy), Biblia: Próba w reżyserii Jerneja Lorenci (Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu), Krótka rozmowa ze śmiercią wg tekstów Mikołaja z Mierzyńca i Mikołaja Reja w reżyserii Marcina Libera (Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie), Nad Niemnem Elizy Orzeszkowej w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego (Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie), czy Śmierć komiwojażera Arthura Millera w reżyserii Radka Stępnia (Teatr Wybrzeże w Gdańsku). Na naszej scenie wystąpi także zespół Narodowego Teatru w Słowenii - SNG Drama Ljubljana z kameralną opowieścią Deklica s strunami Mai Hrgović i Marjana Nećaka w reżyserii tego ostatniego. Nie zabraknie również spektakli reprezentujących kielecki Teatr im. Stefana Żeromskiego: Klątwy rodziny Kennedych Jolanty Janiczak w reżyserii Wiktora Rubina oraz mającej swą premierę w trakcie festiwalu Zarazy Neila Bartletta w oparciu o Dżumę Alberta Camusa w reżyserii Uny Thorleifsdottir.
Uzupełnieniem oferty Festiwalu będą ciekawe wydarzenia okołoteatralne, np. warsztaty recenzenckie dla młodzieży licealnej prowadzone przez Michała Centkowskiego - krytyka teatralnego związanego z „Newsweek Polska", premiera książki „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” autorstwa pochodzącego z Kielc dramaturga Mateusza Pakuły połączona z czytaniem adaptacji scenicznej tekstu w wykonaniu kieleckiego zespołu aktorskiego, czy prezentacja filmu dokumentalnego o życiu Ingmara Bergmana.
Patronat nad Festiwalem objął Portal Informacji Kulturalnej PIK.
(źródło: Teatr im. Żeromskiego)