- podniesienie świadomości znaczenia i rangi informatyki w życiu zawodowym i społecznym;
- upowszechnienie nauki programowania w szkołach województwa świętokrzyskiego;
- zwiększenie zainteresowania uczniów programowaniem;
- rozwijanie umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, w szczególności z uwzględnieniem narzędzi informatycznych dostępnych w chmurze internetowej.
Konkursu przeprowadzony zostanie w dwóch kategoriach:
- kategoria I – uczniowie klas IV–VI szkół podstawowych;
- kategoria II – uczniowie klas VII–VIII szkół podstawowych.
Tematy prac konkursowych
- kategoria I: wykonanie w programie Scratch 3.0 multimedialnej prezentacji z elementami animacji na temat: Trzy wynalazki minionego stulecia, które Twoim zdaniem najbardziej zmieniły świat. Uzasadnij swój wybór;
- kategoria II: wykonanie w programie Scratch 3.0 gry edukacyjnej na temat: Naukowe zagadki i tajemnicze zjawiska wokół nas.
W konkursie przewidziano atrakcyjne nagrody rzeczowe. Prace należy przygotować do 30 marca. Finał konkursu odbędzie się 11 czerwca.
Szczegółowe informacje w Regulaminie Konkursu.
Źródło: ŚCDN