Konkurs przebiegać będzie w dwóch etapach: I etap polega na przygotowaniu pracy konkursowej. Nadesłane prace będą ocenione w trzech kategoriach: szkoły podstawowe (kl. IV-VI), szkoły podstawowe (kl. VII-VIII), szkoły ponadpodstawowe. Zespół uczniowski opracowuje jeden z trzech poniżej wymienionych tematów:
1.Aktywne spędzanie czasu stało się niezwykle popularne, coraz chętniej wychodzimy z domu i czas, który moglibyśmy spędzić przed telewizorem, przeznaczamy na spacery lub rajdy. Zaproponuj trasę wycieczki po ciekawych zakątkach przyrodniczych, historycznych, kulturowych w wybranym parku krajobrazowym województwa świętokrzyskiego.
2.Szanuj las, tak długo rośnie -na przykładzie najbliższego otoczenia (miejscowości, gminy) przedstaw zagrożenia oraz pozytywny wpływ działalności człowieka na środowisko przyrodnicze.
3.Fakty i mity na temat segregacji odpadów, segregowanie jest prostsze niż nam się wydaje! Pokaż jakie działania podejmujesz w swoim domu, szkole, gminie aby Twoja okolica była czysta i piękna.
Wybrany przez siebie temat pracy konkursowej zespół może opracować w formie: posteru, filmu amatorskiego, prezentacji multimedialnej, tematycznego albumu fotograficznego, reportażu, gry dydaktycznej.
W II etapie uczestniczyć będą czteroosobowe reprezentacje zespołów-finalistów, których prace konkursowe zgłoszone do I etapu otrzymają najwyższą punktację. Skład osobowy zespołu ustali opiekun. Podstawą rozgrywek II etapu będzie testowy sprawdzian z zakresu: ochrony środowiska, ochrony przyrody, ekologii, wiedzy o parkach narodowych, wiedzy o parkach krajobrazowych -szczegółowo w województwie, a w Polsce ogólnie.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 22 stycznia 2021 r. Test finałowy i uroczyste zakończenie konkursu wraz z rozdaniem nagród zaplanowano na marzec 2021 r.
Szczegóły regulaminowe tu:
regulamin-konkursu
Pozostałe niezbędne dokumenty:
karta-zgloszeniowa
klauzula-informacyjna
oswiadczenie-zgoda-rodzica
Patronat medialny nad konkursem objęła Platforma Informacji Kulturalnej województwa świętokrzyskiego PIK.