- Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
- Wymagania
- Obowiązkowe:
- wykształcenie wyższe drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie zgodnie z profilem Muzeum;
- minimum pięcioletnie udokumentowane doświadczenie zawodowe, rozumiane jako doświadczenie uzyskane w trakcie wykonywania pracy (zadań) w instytucjach kultury na podstawie m.in. stosunku pracy, umowy cywilnoprawnej;
- znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury;
- znajomość problematyki, będącej przedmiotem działalności Muzeum;
- doświadczenie w pracy w sektorze kultury;
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
- korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1458 z późn.zm).
- Fakultatywne, preferowane:
- wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu zarządzania;
- ukończone studia, studia podyplomowe lub kursy, szkolenia z zakresu: ekonomii, muzealnictwa, historii sztuki, ochrony dziedzictwa kulturowego, zarządzania, zarządzania w kulturze i pokrewnych kierunków;
- minimum dwuletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
- znajomość specyfiki sektora finansów publicznych i / lub w zakresie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej;
- znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym w mowie i piśmie potwierdzona odpowiednim dokumentem.
- Obowiązkowe:
- Informacje o stanowisku i zakres wykonywanych zadań:
- Dyrektor Muzeum Wsi Kieleckiej zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat; wymiar etatu: 1/1
- miejsce wykonywania pracy: Muzeum Wsi Kieleckiej, 25-025 Kielce, ul. Jana Pawła II 6;
- zarządzanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz;
- realizowanie zadań jednostki określonych w Statucie;
- przestrzeganie zasad gospodarności oraz dbanie o właściwe wykorzystanie i zabezpieczenie mienia;
- wydawanie wewnętrznych aktów prawnych regulujących działalność jednostki;
- wykonywanie funkcji pracodawcy (przełożonego) wobec pracowników jednostki;
- współdziałanie z instytucjami kultury, władzami samorządowymi, stowarzyszeniami, fundacjami i organizacjami społecznymi w zakresie upowszechniania kultury;
- sprawowanie kontroli zarządczej.
- Dokumenty
- Obowiązkowe:
- wniosek przystąpienia do konkursu zawierający motywację kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej, opatrzony własnoręcznym podpisem;
- życiorys (CV) opatrzony własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie osoby ubiegającej się o stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej (zgodnie z załączonym wzorem) opatrzone własnoręcznym podpisem;
- kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe. Należy udokumentować długość wymaganego doświadczenia, poprzez dołączenie kopii np.: umów, zakresów obowiązków, świadectw pracy, opinii czy referencji, zaświadczeń o zatrudnieniu z uwzględnieniem stanowiska i opisu wykonywanych zadań;
- oryginał aktualnego zaświadczenia lekarskiego, nie starszego niż trzy miesiące od ostatecznego terminu składania dokumentów (określonego w punkcie II.2), o stanie zdrowia kandydata pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych, opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karne skarbowe, opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1458 z póżn.zm.), opatrzone własnoręcznym podpisem;
- koncepcja funkcjonowania Muzeum Wsi Kieleckiej opatrzona własnoręcznym podpisem, (maksymalnie 10 stron formatu A4, maksymalnie 2500 znaków na stronę), zawierająca następujące elementy:
- misję i wizję;
- cele strategiczne;
- cele długoterminowe i krótkoterminowe ze wskazaniem planowanych działań do ich realizacji;
- program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum;
- oświadczenie o zapoznaniu się z treścią informacji dla osób ubiegających się o stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej dotyczącej ochrony danych osobowych,
- oświadczenie kandydata ubiegającego się o zatrudnienie dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania wizerunku dla celów konkursu.
- Obowiązkowe:
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie, posiadaną wiedzę lub dodatkowe umiejętności, opisane w punkcie I.1.2 a-e, w formie dyplomów, certyfikatów, zaświadczeń, itp. z zastrzeżeniem, że potwierdzenie znajomości języka może być w formie oświadczenia, opatrzonego własnoręcznym podpisem;
- kopie opinii lub rekomendacji poświadczających posiadane umiejętności i kompetencje.
- Informacje dodatkowe
- Wniosek o przystąpieniu do konkursu oraz wymagane dokumenty należy złożyć w terminie do 30 września 2020 roku, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nie otwierać. Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej” w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 lub przesłać na adres:
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów i II etap – rozmowa kwalifikacyjna.
- Rozpatrzenie wniosków nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni po upływie terminu wyznaczonego do ich składania. O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie.
- Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej, zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum oraz program jego działania w oparciu o koncepcję funkcjonowania Muzeum, o której mowa w pkt 3.1 lit. j – zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 194). Odmowa zawarcia ww. umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
- Szczegółowe informacje, w tym dokumenty dotyczące warunków organizacyjno-finansowych oraz informacje o działalności Muzeum Wsi Kieleckiej, można uzyskać w Departamencie Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, a także pod numerem telefonu (41 341 62 19).
- Informacje, o których mowa w II. pkt 5, udostępniane są również drogą elektroniczną na prośbę osób zainteresowanych.
- Regulamin konkursu zostanie opublikowany m.in. na www.swietokrzyskie.pro oraz Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
Źródło informacji: Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego