Piątek, 10 stycznia 2025 - Ady, Jana, Wilhelma

Konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej w Kielcach A A A

  1. Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
  1. Wymagania
    1. Obowiązkowe:
      1. wykształcenie wyższe drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie zgodnie z profilem Muzeum;
      2. minimum pięcioletnie udokumentowane doświadczenie zawodowe, rozumiane jako doświadczenie uzyskane w trakcie wykonywania pracy (zadań) w instytucjach kultury na podstawie m.in. stosunku pracy, umowy cywilnoprawnej;
      3. znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury;
      4. znajomość problematyki, będącej przedmiotem działalności Muzeum;
      5. doświadczenie w pracy w sektorze kultury;
      6. stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
      7. korzystanie z pełni praw publicznych;
      8. brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
      9. brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1458 z późn.zm).
    2. Fakultatywne, preferowane:
      1. wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu zarządzania;
      2. ukończone studia, studia podyplomowe lub kursy, szkolenia z zakresu: ekonomii, muzealnictwa, historii sztuki, ochrony dziedzictwa kulturowego, zarządzania, zarządzania w kulturze i pokrewnych kierunków;
      3. minimum dwuletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
      4. znajomość specyfiki sektora finansów publicznych i / lub w zakresie pozyskiwania środków finansowych                    ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej;
      5. znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym w mowie i piśmie potwierdzona odpowiednim dokumentem.
  2. Informacje o stanowisku i zakres wykonywanych zadań:
    1. Dyrektor Muzeum Wsi Kieleckiej zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat; wymiar etatu: 1/1
    2. miejsce wykonywania pracy: Muzeum Wsi Kieleckiej, 25-025 Kielce, ul. Jana Pawła II 6;
    3. zarządzanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz;
    4. realizowanie zadań jednostki określonych w Statucie;
    5. przestrzeganie zasad gospodarności oraz dbanie o właściwe wykorzystanie i zabezpieczenie mienia;
    6. wydawanie wewnętrznych aktów prawnych regulujących działalność jednostki;
    7. wykonywanie funkcji pracodawcy (przełożonego) wobec pracowników jednostki;
    8. współdziałanie z instytucjami kultury, władzami samorządowymi, stowarzyszeniami, fundacjami i organizacjami społecznymi w zakresie upowszechniania kultury;
    9. sprawowanie kontroli zarządczej.
  3. Dokumenty
    1. Obowiązkowe:
      1. wniosek przystąpienia do konkursu zawierający motywację kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej, opatrzony własnoręcznym podpisem;
      2. życiorys (CV) opatrzony własnoręcznym podpisem;
      3. oświadczenie osoby ubiegającej się o stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej (zgodnie z załączonym wzorem) opatrzone własnoręcznym podpisem;
      4. kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
      5. kopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe. Należy udokumentować długość wymaganego doświadczenia, poprzez dołączenie kopii np.: umów, zakresów obowiązków, świadectw pracy, opinii czy referencji, zaświadczeń o zatrudnieniu z uwzględnieniem stanowiska i opisu wykonywanych zadań;
      6. oryginał aktualnego zaświadczenia lekarskiego, nie starszego niż trzy miesiące od ostatecznego terminu składania dokumentów (określonego w punkcie II.2), o stanie zdrowia kandydata pozwalającym                             na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
      7. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych, opatrzone własnoręcznym podpisem;
      8. oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karne skarbowe, opatrzone własnoręcznym podpisem;
      9. oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1458 z póżn.zm.), opatrzone własnoręcznym podpisem;
      10. koncepcja funkcjonowania Muzeum Wsi Kieleckiej opatrzona własnoręcznym podpisem, (maksymalnie 10 stron formatu A4, maksymalnie 2500 znaków na stronę), zawierająca następujące elementy:
      11. misję i wizję;
      12. cele strategiczne;
      13. cele długoterminowe i krótkoterminowe ze wskazaniem planowanych działań do ich realizacji;
      14. program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum;
      15. oświadczenie o zapoznaniu się z treścią informacji dla osób ubiegających się o stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej dotyczącej ochrony danych osobowych,
      16. oświadczenie kandydata ubiegającego się o zatrudnienie dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania wizerunku dla celów konkursu.
3.2.   Fakultatywne:                  
  1. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie, posiadaną wiedzę lub dodatkowe umiejętności, opisane w punkcie I.1.2 a-e, w formie dyplomów, certyfikatów, zaświadczeń, itp. z zastrzeżeniem, że potwierdzenie znajomości języka może być w formie oświadczenia, opatrzonego własnoręcznym podpisem;
  2. kopie opinii lub rekomendacji poświadczających posiadane umiejętności i kompetencje.
Wszystkie strony oferty (zapisanie i niezapisane) winny być oznaczone kolejnymi numerami.
 
  1. Informacje dodatkowe
  1. Wniosek o przystąpieniu do konkursu oraz wymagane dokumenty należy złożyć w terminie do 30 września 2020 roku, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nie otwierać. Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej” w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 lub przesłać na adres:
Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, ul. Paderewskiego 34A, 25-502 Kielce. Liczy się data wpływu oferty.
Oferty, które wpłyną po terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym nie będą rozpatrywane.
  1. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów i II etap – rozmowa kwalifikacyjna.
  2. Rozpatrzenie wniosków nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni po upływie terminu wyznaczonego do ich składania. O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie.
  3. Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej, zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum oraz program jego działania w oparciu o koncepcję funkcjonowania Muzeum, o której mowa w pkt 3.1 lit. j – zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 194). Odmowa zawarcia ww. umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
  4. Szczegółowe informacje, w tym dokumenty dotyczące warunków organizacyjno-finansowych oraz informacje o działalności Muzeum Wsi Kieleckiej, można uzyskać w Departamencie Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, a także pod numerem telefonu (41 341 62 19).
  5. Informacje, o których mowa w II. pkt 5, udostępniane są również drogą elektroniczną na prośbę osób zainteresowanych.
  6. Regulamin konkursu zostanie opublikowany m.in. na www.swietokrzyskie.pro oraz Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
          Link do uchwały: http://bip.sejmik.kielce.pl/download/76989-uchwala-nr-2550-2020/886-uchwaly-zarzadu-wojewodztwa-swietokrzyskiego-vi-kadencji-lata-2018-2023/76989.html

Źródło informacji: Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego
                                Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego

"O sole mio" – zajęcia z klasycznej emisji głosu w WDK

Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach ma wyjątkową, unikatową ofertę dla pasjonatów śpiewania –...

Koncert Universe w WDK

W sobotę, 18 stycznia, w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach, zagra zespół Universe. Grupa...

Potrzeba tysiąc statystów do filmu „Znak sprzeciwu”

Krakowska grupa Rafael Film poszukuje statystów do filmu „Znak sprzeciwu” przedstawiającego...

Dziecięca Estrada Folkloru

Wojewódzki Dom Kultury im. J. Piłsudskiego wraz ze Starostwem Powiatowym w Kielcach organizują...

Sylwester w Teatrze im. Stefana Żeromskiego

W Sylwestra w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach będzie można obejrzeć dwa spektakle:...

Sylwester w Kielcach – wystąpi Baranovski

Baranovski będzie gwiazdą tegorocznego Sylwestra Miejskiego, który odbędzie się na kieleckim...

VIII Ogólnopolski Festiwal Kolęd i Pastorałek „Nocy niepojęta” w Kałkowie Godowie

W pierwszą sobotę stycznia w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski Pani Ziemi...

20-lecie Stowarzyszenia Przyjaciół Teatru im. Stefana Żeromskiego Loża 3 w Kielcach

Stowarzyszenie Przyjaciół Teatru im. Stefana Żeromskiego Loża 3 w Kielcach obchodzi w tym roku...

Powered by Actualizer & Heuristic
Copyright © 2014 by PIK KIELCE
Licznik odwiedzin: 66 178 602
Polityka prywatności | Mapa strony

Cookies

Ta strona korzysta z cookies, które instalowane są w Twojej przeglądarce, więcej informacji w Polityce Prywatności