Concierto de Aranjuez (1939) hiszpańskiego twórcy – Joaquina Rodriga – to jedno z najpopularniejszych dwudziestowiecznych utworów, m.in. za sprawą pełnej dramatycznego napięcia części II ze znanym solem rożka angielskiego, części tak często wykorzystywanej w filmach, kompozycjach innych muzyków, wiodącej już swój własny żywot, że zatarła się pamięć o autorze i genezie utworu.
Na zakończenie usłyszymy Symfonię Włoską Felixa Mendelssohna, powstałą w wyniku przeżyć i wrażeń po podróży do kraju Dantego (1833). A jak pisze Alfred Einstein: „dzieła (Mendelssohna) promieniują czymś bardzo subiektywnym, jakimiś błyskami romantycznego uczucia (nazwanego przez potomnych sentymentalnością), kontaminacją wdzięku i humoru”. I taka też jest IV Symfonia A-dur.
Dzieło J. Rodriga usłyszymy w interpretacji Adalisy Castellanety z Włoch. Gitarzystka znana jest z występów na najważniejszych festiwalach i prestiżowych koncertach, zaś krytyka wypowiada się o jej grze jako „bardzo poetyckiej”. Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii poprowadzi Serhij Burko, którego wielu melomanów pamięta jako założyciela, kierownika artystycznego i dyrektora orkiestry kameralnej Wirtuozi Lwowa.
Koncert odbędzie się 17 marca o godzinie 17.00.
Źródło: FŚ
na zdjęciu: Adalisa Castellaneta