Gry wideo istnieją już od ponad 50 lat. Przeszły długą drogę od eksperymentalnych projektów tworzonych przez naukowców i inżynierów, do ogromnego medium, którego budżet dorównuje branży filmowej. Stały się także obiektem zainteresowań naukowców różnych specjalności. Również w naszym kraju powoli zaczynają być traktowane jako istotna forma komunikacji.
- Konferencja „Gry wideo jako forma komunikacji społecznej” wpisuje się w ten trend. Chcemy, żeby stała się ona miejscem, gdzie osoby zainteresowane tą tematyką będą mogły podzielić się wiedzą o swoim hobby. Nie trzeba mieć tytułu naukowego, żeby zaprezentować swój referat na temat gier. Wystarczy trochę chęci i pasji. Tematyka wystąpień może być naprawdę szeroka, bo podejście do gier wideo staje się interdyscyplinarne – mówi jeden z organizatorów, Przemysław Ciszek.
Prelegenci powinni zmieścić się w czasie 15 minut. Proponowane zagadnienia: historia gier, gry retro, gry sieciowe (MMO, MOBA itp.), bohaterowie gier, kulturotwórcza rola gier, konwergencja, język gier i język w grach, prasa o grach, recepcja gier, gry mobilne, e-sport, społeczności graczy, marketing gier, grywalizacja.
Zgłoszenia należy nadsyłać na adres: konferencjaograch@gmail.com. Instytut Dziennikarstwa i Informacji UJK zaprasza 27 października.
Źródło: UJK