Swoją koncepcję artystyczną zbudowałem opierając się na świecie zwierząt i ich zachowaniach grupowych.Skupiłem się przede wszystkim dynamicznych układach strukturalnych ławic ryb, formacjach ptaków czy na ewolucyjnych wyścigach drapieżników i ich ofiar. Wzajemne relacje i zachowania tych grup zwierzęcych obserwowałem i analizowałem za pomocą symulatorów sztucznego życia. Sztuczne życie z ang. artificial life jest interdyscyplinarną dziedziną nauki, która zajmuję się tworzeniem różnorodnych modeli życia powstających między innymi za pomocą technik informatycznych w środowisku programowym czy biochemicznym, znajdując zastosowanie w wielu dziedzinach nauki a także sztuki.
Swój cykl zatytułowałem „Adsorpcja - Synchronia - Struktura”. Te trzy pojęcia to przede wszystkim trzy kierunki, które wyznaczyły mi ważny obszar do badań nad strukturą dzieła sztuki opartej na stadnym życiu zwierząt.
Adsorpcja odnosi się do procesu łączenia i zawiązywania grup przez elementy obrazu, które są wzorowane na zachowaniach zwierząt. Wzajemna adsorpcja zwierząt powoduje ich łączenie się w pary, grupy czy stada.
Synchronia w mojej koncepcji jest zjawiskiem, które pokazuje płynne przemieszczanie się organizmów w danym momencie.
Struktura w mojej pracy odpowiada za rozmieszczenie elementów składowych oraz układ relacji między nimi. Struktura przyporządkowuje elementy obrazu i łączy je w system zależności. - tak artysta opowiada o swoich pracach.