Program kursu:
- Polityka kulturalna państwa, akty prawne regulujące dziedzinę kultury oraz prawa autorskie i pokrewne – studium przedmiotu.
- Ekonomika kultury, rynek, marketing, zarządzanie ryzykiem.
- Instytucje kultury, formy działalności, podstawy prawa gospodarczego, w tym kodeks handlowy.
- Organizacja i zarządzanie, placówka kultury jako podmiot gospodarczy, organizacja wewnętrzna.
- Zarys prawa finansowego, podatki, zawieranie umów handlowych.
- Unia Europejska a współpraca krajów członkowskich w dziedzinie kultury, pozyskiwanie partnerów europejskich.
- Źródła finansowania kultury: z budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, funduszy europejskich (pozyskiwanie środków unijnych, opracowanie projektów, m.in. studium wykonalności, zarządzanie projektami, audyt, rozliczenia), sponsoring, fundraising i in.
- Marketing w kulturze: zasady budowy i sporządzania planu marketingowego oraz jego prezentacja, strategia marketingowa, Public Relations, narzędzia marketingu i ich dobór, badania marketingowe, badanie skuteczności kampanii i kreatywności pracowników markmarketingu i in.
Opłatę za szkolenie w kwocie netto 298 zł + 23% VAT (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w całości ze środków publicznych) od osoby wnoszą wraz ze zgłoszeniem uczestnicy lub kierujące ich jednostki, na konto Instytutu Badań nad Demokracją sp. z o.o., Bank Zachodni WBK S.A., nr 63 1090 2590 0000 0001 2401 0938.
Informacje o kursie, w tym formularz zgłoszenia znajdziecie Państwo na
stronie internetowej http://spe.edu.pl/menedzer-kultury-vi-edycja/
Studium Prawa Europejskiego Al. Jerozolimskie 151, kl. 1, piętro 2, 02-326 Warszawa.