"Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy?" - reż. Michel Gondry
animacja, dokumentalny | Francja | 2013 | 88 min
21.08 - godz. 16:00
22.08 - godz. 18:00
23.08 - godz. 20:00
24.08 - godz. 16:00
Film "Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy?" jest próbą pokazania niezwykle interesującej osobowości Noama Chomsky'ego, a także jego ciekawych, choć skomplikowanych naukowych teorii. Michel Gondry zdecydował się tu na wyjątkowy zabieg. Nie tylko prowadzi z naukowcem fascynującą i szczerą rozmowę, ale także ubarwił ją fantastycznymi animacjami, które w doskonały sposób obrazują na ekranie to, o czym opowiada Chomsky. Dzięki temu jego idee stają się znacznie bardziej zrozumiałe i przystępne dla widza. Chomsky zachęca widzów do ciągłej autorefleksji w ocenie świata, a przede wszystkim do stałego podważania tego, czym żywią nas media. W efekcie film zmienia się w prawdziwą wizualną i intelektualną ucztę, a jego tytuł to świadoma i nieco ironiczna zabawa językiem, która nawiązuje do teorii języka Chomsky'ego.
"Porwanie Michela Houellebecqa" - reż. Guillaume Nicloux
dramat, komedia | Francja | 2014 | 93 min
21.08 - godz. 18:00
22.08 - godz. 20:00
23.08 - godz. 16:00
24.08 - godz. 18:00
We wrześniu 2011 roku, w środku trasy promocyjnej swojej nowej książki "Mapa i terytorium", jeden z najgłośniejszych współczesnych pisarzy zniknął. Błyskawicznie pojawiły się plotki, że Michel Houellebecq, bo o nim mowa, został porwany przez Al Qaedę, którą mógł rozzłościć swoimi powieściami, albo przez UFO. Niektórzy poważnie się zmartwili, inni przyjęli te wiadomości z nieukrywaną radością. Film "Porwanie Michela Houellebecqa" pokazuje natomiast, jak było naprawdę.
"Camille Claudel 1915" - reż. Bruno Dumont
dramat | Francja | 2013 | 95 min
21.08 - godz. 20:00
22.08 - godz. 16:00
23.08 - godz. 18:00
24.08 - godz. 20:00
Akcja filmu rozpoczyna się w 1915 roku. Wysłana przez rodzinę do ośrodka dla obłąkanych na południu Francji, rzeźbiarka Camille Claudel (Juliette Binoche) czeka na odwiedziny swojego brata, Paula. Opuszczona przez najbliższych, dręczona obsesjami, miota się między paranoją a apatią. Bruno Dumont, bohater retrospektywy 11. NH pokazuje, jak wokół bohaterki wznoszą się kolejne mury. Otaczają ją zimne ściany szpitala i pozbawieni władzy nad swoim życiem pensjonariusze. Jej zmysły wykrzywia nadwrażliwość, sprzeciw wobec losu, skazującego odmienne jednostki na zamknięcie. Smutkiem przejmuje obojętność ukochanego brata Camille, poety, zachwyconego dobrocią i mądrością Boga, a nie potrafiącego dostrzec cierpienia siostry. Claudel spędziła w ośrodku następne 30 lat życia, definitywnie zrywając ze sztuką.
Źródło: kino Fenomen