Nakładające się październikowe daty są dla studia niezwykle symboliczne. - Dokładnie rok temu powstała idea Ćmielów Design Studio. Na Łódź Design Festival mogliśmy wszyscy zobaczyć realne owoce naszego całorocznego wysiłku. Pracy, dzięki której nie tylko jesteśmy pracownią wzorniczą w najstarszej fabryce porcelany w kraju, ale czynnym studiem, które projektuje, wdraża i promuje nowe produkty – mówi Marek Cecuła, dyrektor artystyczny ĆDS, pracowni wzorniczej Polskich Fabryk Porcelany.
Ogrom pracy włożony we wcielenie idei Ćmielów Design Studio jest widoczny jak na dłoni. „New Atelier” to nieskromnie mówiąc znakomity, reprezentatywny produkt polskiego wzornictwa ceramicznego. Oprócz włączenia kolekcji „New Atelier” do zbiorów Ośrodka Wzornictwa Muzeum Narodowego w Warszawie, zdjęcia kolekcji porcelany znajdują się w bardzo ważnej dla polskiego wzornictwa książce „Discover Polish Design: Uncut” pod redakcją Czesławy Frejlich, Redaktor Naczelnej kwartalnika „2+3D”. Książka mówiąca o tym, co ciekawego w polskim designie wydarzyło się po roku 2000, miała swoją premierę na Łódź Design Festival. Ćmielów Design Studio, ze swoją kolekcją „New Atelier”, wzbogaca karty tego wydawnictwa jako przykład symbolizujący początki nowego ruchu w ceramice użytkowej w Polsce.
- Tegoroczna 7. edycja Łódź Design Festival była dla nas promocyjną trampoliną. Swoje działania ĆDS zaprezentowało w bardzo szerokim gronie publiczności, która jak sądzimy będzie głównym odbiorcą naszych produktów – mówi Marek Cecuła. Łódzka ekspozycja Ćmielów Design Studio cieszyła się ogromnym i szczerym zainteresowaniem. - To dla nas wielka satysfakcja spotkać się z odbiorcami naszych pomysłów, którzy znają już markę ĆDS, a jej flagowy produkt „New Atelier” jest znakomicie przez nich przyjmowany i rozpoznawany - mówi Cecuła.
Ćmielów Design Studio głośnym echem rezonowało w łódzkim Centrum Festiwalowym. Oprócz trzech ważnych wystaw „Diversity in Porcelain”, „Art Food 2013” i tegorocznej edycji „must have 2013”, ćmielowskie Studio wystąpiło na kluczowej konferencji festiwalu „BiznesUp” prowadzonej przez Weronikę Rochacką z WR Design Strategy.
Wspólne wystąpienie Prezes Polskich Fabryk Porcelany Ćmielów i Chodzież S.A., Pani Ingi Kamińskiej i Dyrektora Artystycznego ĆDS Marka Cecuły, pod tytułem „Ćmielów Design Studio – link to production”, było żywym przykładem kooperacji pomiędzy przemysłem a projektantem.
- Zaproponowaliśmy wyszukane i dość nietypowe jak na środowisko biznesowe wystąpienie. Zamiast słupków, diagramów i ostrego self speech mówiliśmy o artystycznym wymiarze biznesu! - komentuje Cecuła – Z panią prezes Ingą Kamińską podzieliliśmy się także swoimi, nie zawsze łatwymi doświadczeniami z naszej współpracy. Problemami, które każdy projektant może napotkać w kooperacji z przemysłem i które można i warto rozwiązywać – dodaje.
Łódzka ekspozycja Ćmielów Design Studio została także wzbogacona o nową linię ćmielowskich figurek wpisujących się w nurt ceramiki dekoracyjnej. Figurki zwierząt nawiązują do tradycyjnego procesu produkcji historycznych ćmielowskich wzorów, jednak estetycznie proponują zupełnie inne, nowoczesne wzornictwo. Obok produktów ĆDS pokazano także projekty grupy Kabo Pydo, rezydentów studia, których kolekcja modułowych salaterek cateringowych wchodzi właśnie do produkcji Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A.
O firmie:
Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A. to firma powstała w czerwcu 2013 roku z połączenia spółek Zakłady Porcelany „Ćmielów” Sp. z o.o. i Porcelana „Chodzież” S.A. W ten sposób firma łączy tradycje dwóch fabryk porcelany o bogatym, polskim rodowodzie, o czym decydują 223 lata nieprzerwanej działalności fabryki w Ćmielowie (rok zał. 1790) i 161 lat fabryki w Chodzieży (rok zał. 1852). Firma specjalizuje się w produkcji wysokogatunkowych, cienkościennych wyrobów porcelanowych: naczyń i galanterii porcelanowej.
Polskie Fabryki Porcelany są właścicielem trzech marek: „Ćmielowa”, „Chodzieży” i Ćmielów Design Studio. Wszystkie trzy marki łączy najwyższa jakość oferowanych produktów. Każdą wyróżniają natomiast inne cechy dodatkowe. „Ćmielów” słynie z historycznych kolekcji, które trafiają do monarchów i głów państw na całym świecie. „Chodzież” łączy w sobie cechy klasyki i awangardy, przejawiającej się w futurystycznych kształtach wybranych produktów. Ćmielów Design Studio implikuje natomiast nowe, twórcze podejście do porcelany, czerpanie z doświadczenia i potencjału utalentowanych projektantów z całego świata.
Więcej informacji o wszystkich trzech markach można uzyskać na stronach: www.porcelana.com.pl oraz www.cmielowdesignstudio.com.
Tekst: Mateusz Byś
PR Junior Account Executive