Nowy logotyp będzie używany w dwóch kolorach: białym i czarnym. Zastosowana w nim czcionka o nazwie Handel Gothic EU czyni go prostym i oszczędnym, font ten - używany również w tytułach artykułów - łączy w sobie sznyt i klimat lat 60. i 70. z nowoczesnością. Zmieniony został układ kolumn – podstawowym jest teraz podział na dwie szpalty, między którymi biegnie wąska przestrzeń. Pojawiły się też nowe działy: Praktycznie – psychologia do zastosowania w życiu codziennym, Teoretycznie – prezentuje najnowsze światowe i polskie badania psychologiczne, teorie, debaty, I-akcenty – dział pozapsychologiczny. Nawigację „Charakterów” ułatwiają szerokie i kolorowe górne paginy, ich nazwy, opisujące zawartość danego artykułu – współgrają z tytułem, ułatwiając zorientowanie się w poruszanej poniżej tematyce. Nowy numer „Charakterów” będzie posiadał dwie okładki w formie z-gate ze starym logotypem w pierwszej odsłonie i nową kreacją pod spodem. – Praca nad stroną graficzną gazety wymaga ścisłej współpracy wielu osób. Oczywiście z pustą kartką papieru mierzysz się zawsze samotnie. Decyduję wtedy o kolorach, typografii czy rysunkach. Ale to jest tylko cząstka większej całości. Potem zaczyna się ta najważniejsza, zespołowa część pracy – mówi Dominique Roynette.
– Przygotowana przez Dominique ciepła i stonowana paleta kolorów sprawia, że pismo jest delikatne i przyjemne w odbiorze. Podstawą ilustracji nowych „Charakterów” będą obecnie rysunki i grafika. Choć nowe „Charaktery” są całkiem inne od tych, do których czytelnicy się przyzwyczaili, w pewien sposób wracamy „do korzeni”. Znowu będziemy łączyć wiedzę i sztukę, poszukując ciekawych i ważnych tematów, ale również wyjątkowych ilustracji. W tym numerze na łamach magazynu goszczą znakomici młodzi polscy ilustratorzy – dodaje Bogdan Białek, redaktor naczelny i twórca „Charakterów”. Tytuł ukazuję się na rynku prasowym nieprzerwanie od 1997 roku. Sierpniowe wydanie „Charakterów” sprzedało się w nakładzie ponad 47 000 egz. Pierwszą szatę graficzną magazynu opracował Janusz Kapusta, światowej sławy rysownik i grafik. Październikowe „Charaktery” ukażą się w podwyższonym do 74 000 egzemplarzy nakładzie w niezmienionej cenie i objętości. Zmiany graficzne wspiera kampania promocyjna w punktach sprzedaży Kolportera, HDS-u i Empiku. Zmienioną formę graficzną będą też miały „Charaktery” w formie tabletowego wydania, które dostępne jest w App Store, Google Play i Samsung Apps, a już wkrótce w formatach ePUB i mobi.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiej impresji filmowej z pracy nad nową makietą „Charakterów”: www.youtube.com/watch?v=HXVj7A-4_nY.
Tekst: Andrzej Białek - "Charaktery"