Broszura edukacyjna, film, mapa dobrych praktyk – to tylko niektóre z efektów projektu „Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk”. Zostały one podsumowane podczas krajowej konferencji pt. „Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk”, która odbyła się w Kielcach i której celem była promocja wśród producentów i konsumentów najlepszych praktyk w zakresie produktu tradycyjnego, lokalnego, regionalnego i ekologicznego na poziomie ogólnokrajowym.
Konferencja pt. „Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk” została zorganizowana przez Fundację „Regionalis” i Fundację AgriNatura. Podczas konferencji omawiane były zagadnienia dotyczące promocji produktów lokalnych i tradycyjnych, wykorzystania lokalnych zasobów, wprowadzania na rynek oraz dystrybucji produktów tradycyjnych, lokalnych, regionalnych i ekologicznych wytwarzanych tradycyjnymi metodami na obszarach wiejskich. Podczas spotkania odbyła się premierowa projekcja filmu edukacyjno-szkoleniowego „Produkt tradycyjny i lokalny – przykłady dobrych praktyk”, w którym zostały zaprezentowane gospodarstwa i firmy produkujące żywność ekologiczną. często tradycyjnymi metodami.
Polska posiada bogate dziedzictwo kulinarne. Złożyło się na to zarówno zróżnicowanie regionalne kraju, jak i jego historia oraz wpływy kultur krajów sąsiednich. O bogactwie tym niestety często zapominamy. Produkty lokalne, regionalne i ekologiczne wytwarzane są głównie w małej skali przy wykorzystaniu specyficznych umiejętności i technologii, a także związane są z określonym obszarem geograficznym. Coraz częściej wytwarzanie, ochrona i promocja żywności wysokiej jakości odgrywa w państwach Unii Europejskiej znaczącą rolę. Klienci chętnie kupują żywność bardzo wysokiej jakości, która jednocześnie charakteryzuje się tradycyjną metodą produkcji. Produkt lokalny, regionalny i tradycyjny jest szansą dla małych społeczności i staje się coraz większą atrakcją dla konsumentów.
W województwie świętokrzyskim przykładami „Dobrych praktyk” są: Piekarnia „Tradycja i zdrowie” w Bodzentynie, Zakład Wyrobów Wędliniarskich w Wąchocku oraz Sad Danków z Włoszczowy. Produkty ze znakiem UE przyznane zostały wiśni nadwiślańskiej, śliwce szydłowieckiej, fasoli korczyńskiej i fasolo wrzawskiej.