Mając do dyspozycji możliwość projekcji video, postanowili bowiem przybliżyć słuchaczom swój system pracy od strony jego zapisu. Dwie spośród kompozycji wykonywane będą z jednoczesną projekcją partytur na ekranie, co bardziej wnikliwym i zaznajomionym z zapisem nutowym melomanom umożliwi śledzenie notacji prezentowanego utworu, innych zaś słuchaczy może zainteresować z uwagi na nietypowy kształt graficzny partytur. Niektóre pozycje programu to kompozycje będące po części improwizacją do filmów autorstwa Tria. Nie będą to jednak obrazy oparte na konkretnej fabule, lecz raczej pewnego rodzaju filmowe refleksje z otaczającej nas rzeczywistości. W środkowej części koncertu (WizjoTony część II, Pętle i dialogi) przedstawiona zostanie kompozycja z wykorzystaniem sprzętu „Loop Station” (zapętlacz), znanego niektórym gitarzystom oraz wokalistom muzyki rozrywkowej jako urządzenie służące do zapętlania fraz muzycznych.
Prawykonywana kompozycja Rythmosium, której autorem jest Bartosz Kowalski, napisana została specjalnie z okazji projektu „Kompozytor-rezydent”. Wykorzystane w utworze motywy rytmiczne poddawane są stopniowym przekształceniom na zasadzie odchodzenia od porządku w stronę artystycznego chaosu. Przebieg czasowy oraz formalny utworu kontrolują media elektroniczne oraz partytura, która będzie w trakcie utworu prezentowana na ekranie.
Zapraszamy do Filharmonii Świętokrzyskiej 18 kwietnia o godz. 18.30.
Tekst: Urszula Sokołowska - Filharmonia Świętokrzyska