Piątek, 26 kwietnia 2024 - Marii, Marzeny, Ryszarda

Wiśniowy sad A A A

Czwartek, 19 grudnia 2019 Autor: Edyta Ruszkowska
"Wiśniowy sad" to najnowszy spektakl Teatru im. S. Żeromskiego, wyreżyserowany przez Krzysztofa Rekowskiego. Pierwszy spektakl Antoniego Czechowa na deskach kieleckiego teatru.

Sztuka jest obrazem podupadłej arystokracji, która staje w obliczu rozpadu relacji międzyludzkich i dewaluacji panującego systemu. To opowieść o ucieczce przed życiem w świecie, gdzie nikt nie potrafi wziąć odpowiedzialności za swój los, utrwalając fikcję i karmiąc się iluzją.

-"Wiśniowy sad" pokazuje, że każdy system kiedyś się kończy, że musi odejść i zastąpi go nowy porządek. Przedstawia grupę ludzi, którzy nie potradfią się zjednoczyć i wspolnie działać. Dla mnie to opowieść o marnowaniu wspólnego dobra, którym tu symbolicznie jest rodzinny majątek ze starym domem i sadem. Przyglądając się bohaterom Czechowa, zastanawiam się, dlaczego nie potrafimy porozumieć się w ważnych sprawach i podjąć wspólnego działania. Czy nie umiemy dostroić się do „nowych czasów”, zrozumieć, że zmieniający się świat wymaga innych zasad, idei? - mówi Krzysztof Rekowski, reżyser spektaklu, który na scenie zawodowej zadebiutował spektaklem „Zima pod stołem” R. Topora w Teatrze Ludowym w Krakowie (2002r.). Jego spektakle prezentowane były także za granicą, między innymi na Mittelfest w Cividale del Friuli we Włoszech, na Bejing Fringe w Pekinie i Festiwalu Płatonowskim w Woroneżu (Rosja).

Spektakl powstał na podstawie sztuki Antoniego Czechowa "Wiśniowy sad" w przekładzie Agnieszki Piotrowskiej - tłumaczki literatury rosyjskiej, znawczyni teatru i kultury rosyjskiej, kuratorki projektów teatralnych w Polsce i Rosji.

- Przekład Agnieszki Piotrowskiej bardzo wartko przekazuje dialogi. Jest wolny od poetyzowania. Ten przekład jest bardzo konkretny - tak reżyser uzasadnia swój wybór.

- Po 25 latach pracy zawodowej po raz pierwszy spotkałem się z Czechowem. Daje olbrzymie możliwości scenograficzne - mówi scenograf Jan Kozikowski - autor około 70 scenografii teatralnych. Ma w swoim dorobku także scenografię z kostiumami do spektaklu baletowego „The abyss within” wg „Drewnianego księcia” Beli Bartoka w reż. Laszlo Magacza zrealizowanąw Budapeszcie w 2000 roku. Jest także autorem kostiumów do polskich filmów fabularnych w reżyserii A. Saramonowicza i T. Koneckiego „Pół serio” (także scenografia), „Ciało”, „Testosteron”.

Premiera odbędzie się 21 grudnia 2019 roku o godzinie 19.00.

Konkurs pt. "Kapliczki w obiektywie. Uwiecznij ducha tradycji"

Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach i Muzeum Wsi Kieleckiej zapraszają fotografów-amatorów do...

Wyniki eliminacji wojewódzkich 69. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego

Wiadomo już, kto będzie reprezentował województwo świętokrzyskie w przeglądach finałowych 69....

"Lokator" – premiera Studia Pantomimy w KCK

26 kwietnia o godz. 18.00 na małej scenie Kieleckiego Centrum Kultury zostanie po raz pierwszy...

Inauguracja sezonu turystycznego w województwie świętokrzyskim

19 i 20 kwietnia (w piątek i sobotę) w województwie świętokrzyskim zostanie zainaugurowany nowy...

Wybitny skrzypek Mieczysław Jaroński bohaterem kolejnej pocztówki z cyklu "KielczaNIE NIEzwykli, NIEzapomniani"

Nakładem Poczty Polskiej ukazała się kontynuacja cyklu „KielczaNIE NIEzwykli, NIEzapomniani”, w...

Konkurs pt. "Kapliczki w obiektywie. Uwiecznij ducha tradycji"

Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach i Muzeum Wsi Kieleckiej zapraszają fotografów-amatorów do...

Wernisaż wystawy absolwentów kieleckiego Plastyka w Galerii Winda

Kieleckie Centrum Kultury zaprasza na wernisaż prac dyplomowych uczniów Państwowego Liceum Sztuk...

Przebojowa, mistrzowska i młoda wiosna w Filharmonii Świętokrzyskiej

Wiosna w Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach zapowiada się bardzo ciekawie. Podczas środowej...

Powered by Actualizer & Heuristic
Copyright © 2014 by PIK KIELCE
Licznik odwiedzin: 61 492 229
Polityka prywatności | Mapa strony

Cookies

Ta strona korzysta z cookies, które instalowane są w Twojej przeglądarce, więcej informacji w Polityce Prywatności