O szczegółach kampanii poinformowali marszałek Andrzej Bętkowski i Przewodniczący Sejmiku Andrzej Pruś oraz wicemarszałkowie Renata Janik
i Marek Bogusławski.
-
Celem krajowej kampanii promocyjnej jest promocja województwa
świętokrzyskiego ukierunkowana na potencjał gospodarczy regionu, z
uwzględnieniem inteligentnych specjalizacji, historii oraz pokazanie
atrakcyjności pod kątem obiektów sanatoryjnych i miejscowości
uzdrowiskowych, usług prozdrowotnych, bazy noclegowo-hotelowej i
różnych form turystyki aktywnej i biznesowej - wylicza marszałek
Andrzej Bętkowski.
Zdaniem przewodniczącego Sejmiku Andrzeja Prusia -
Świętokrzyskie
jest blisko dla każdego w Polsce. W jednym województwie mamy na
wyciągnięcie ręki duży potencjał biznesowy, dziką naturę i piękne
krajobrazy, doskonałe miejsca do wypoczynku i rekreacji oraz
bogatą ofertę sanatoryjną, a więc coś, co służy poprawieniu zdrowia.
A jak dodaje wicemarszałek Marek Bogusławski -
Dzięki temu turysta
który przyjedzie do Świętokrzyskiego może przemierzyć piękne połacie
naszej ziemi, dotrzeć miedzy innymi na Ponidzie i meandrami
rzeki Nidy podziwiać piękne krajobrazy. A gdy zajdzie potrzeba, aby
podreperować swoje zdrowie, może to zrobić w naszych uzdrowiskach,
gdzie jest najlepsza na świecie woda siarczkowa.
-
Świętokrzyskie jest piękne - co do tego nikt z nas, mieszkających
w Świętokrzyskiem nie ma wątpliwości. Ale nadal nie jest odkryte dla
mieszkańców innych regionów. Dzięki tej kampanii rozpowszechnimy
informację o walorach turystycznych województwa, w tym o turystyce
zdrowotnej, prozdrowotnej, biznesowej. Chcemy dotrzeć także do osób,
które kiedyś wyjechały z regionu świętokrzyskiego do innych miast,
ale także za granicę. Wierzymy, że uda się ich przekonać, aby tu
wrócili, zostali i rozwijali się zarówno zawodowo, jak i społecznie.
Świętokrzyskie jest do tego znakomitym miejscem - przekonuje wicemarszałek
Renata Janik.
-
Dziękuję Samorządowi Województwa, że inaugurujemy tę kampanię w
tak szczególnym miejscu, jakim jest Sandomierz. To perła w koronie
Świętokrzyskiego. Warto odwiedzać to miejsce, bo znajdziemy tu
bogactwo naszego dziedzictwa kulturowego, ale także bogactwo jeśli
chodzi o płody Ziemi Sandomierskiej. Sadownictwo, przetwórstwo czy
rozwijające się winiarstwo - to wszystko mogą być ważne atuty w
naszym rozwoju. Pokazujmy je innym, niech odkrywając Świętokrzyskie
wybierają także Sandomierz - zachęcał poseł Marek Kwitek.
W ramach kampanii, przy drogach krajowych na terenie pięciu polskich
województw, umieszczonych zostało w sumie 11 bilbordów (nośników
wielkoformatowych), zachęcających do odwiedzenia województwa świętokrzyskiego (woj. mazowieckie - 5 nośników, woj. łódzkie - 2, woj. śląskie -
2, woj. małopolskie - 1 oraz woj. lubelskie - 1).
Kolejnymi z działań będzie emisja w czerwcu i lipcu br. w krajowej telewizji naziemnej spotów, w których wystąpi aktor Rafał Cieszyński,
od 2008 roku związany z serialem „
Ojciec Mateusz”.
Zaplanowano tu produkcję spotu uniwersalnego (łączącego aspekty
gospodarczy i turystyczny) oraz spotów tematycznych (dwa gospodarcze i
dwa turystyczne). Łącznie przewiduje się 190 emisji.
-
Bardzo dziękuje, że mogę być ambasadorem cudownego, magicznego
województwa świętokrzyskiego - miejsca, które jako jedyne na
świecie kojarzy mi się zarówno z pracą, jak i wypoczynkiem - mówi
Rafał Cieszyński.
W spotach zaprezentowane zostaną największe atrakcje turystyczne oraz
potencjał inwestycyjny, jaki ma nasz region. Pokazane zostaną m.in.
Targi Kielce, Główny Urząd Miar, Politechnika Świętokrzyska, Kielecki Park
Technologiczny, Specjalna Strefa Ekonomiczna Starachowice, obiekty
sanatoryjne i uzdrowiskowe, tężnia solankowa i
Park Zdrojowy w Busku-Zdroju, Ponidzie, Sandomierz i oczywiście Góry
Świętokrzyskie.
W ramach kampanii, w czerwcu i lipcu zaplanowano także dwie dwudniowe
(sobota i niedziela) telewizyjne audycje sponsorowane, poświęcone
walorom turystycznym i gospodarczym regionu świętokrzyskiego. Na
tematyce gospodarczej skupiać się będzie wydanie programu „
Nowy
Dzień z Polsat News” w Telewizji Polsat, a o zagadnieniach
turystyczno-zdrowotnych mowa będzie w „
Pytaniu na śniadanie” w TVP.
Kampania realizowana jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Działanie 2.4. Promocja
gospodarcza kluczowych branż gospodarki regionu w ramach projektu
promocji gospodarczej pn. „
Świętokrzyskie
- hard to pronounce, easy to do business in”. Przeprowadzi ją warszawska
Fabryka Komunikacji Społecznej. Na ten cel przeznaczonych zostanie blisko
2,15 mln zł ze środków unijnych.
(źródło: Urząd Marszałkowski)